Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

plåtslagare i uppsala

Startat av tedher, 03 Mars, 2014, 22:24:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tedher

Jag var förbi och beställde en ränna på andreassons plåt i uppsala, 1200*307 med en täckt sida i 1,5 alu, 460kr. just nu meckar de ihop benfästen, får se hur de slutar.
i dig gold

morgondagensGULD

Nästan billigare än att både stjäla materialet
och göra allt jobbet själv!

iller

Han med mekaniska verkstaden jämte dem som Jag tänkte låta bygga en gold hog kopia åt mig fick fnatt och skulle ha 6000 för det. Unnah sa att materialet till hela bygget kommer gå på ca 1300 så de var en dyr plåtnisse jag hittade.. Skulle aldrig visat honom gold hog hemsida :p

HANNU

Att bara knäcka plåt tar inte tid.  Det är allt annat runtomkring. Om dom tillverkar fyra benhållare och ben kan det inte gå ihop. Skulle jag köra i firmans räkning, men kör som hobby, sparar man många slantar. Dock måste jag värdera min fritid också.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

koolander(Mazi)

Det var ju riktigt bra pris. Skicka bilder så vi får se den. Jag behöver lite jobb gjort med min ränna. Kanske svänger förbi de.

iller

Citat från: HANNU-unnah skrivet 04 Mars, 2014, 08:06:58

Att bara knäcka plåt tar inte tid.  Det är allt annat runtomkring. Om dom tillverkar fyra benhållare och ben kan det inte gå ihop. Skulle jag köra i firmans räkning, men kör som hobby, sparar man många slantar. Dock måste jag värdera min fritid också.

Jo det är klart, men 6000 är lite väl mycket om man ser till vad fogden betalade för sin som är 3 ggr så stor som den jag ska ha :P

HANNU

Tror ändå att Fogen byggt själv stativet mm. Storleken påverkar på materialet men tillbehören är det samma oavsett storleken

HANNU

Goldhog serietillverkar med vattenskärda detaljer. Dyra saker ändå.

tedher

nackdelen var att de silikonade gaveln då den skulle vara tät, men det var för de inte använde svets, får se om det påverkar mig något i så fall får jag skrapa bort det och lösa tätningen på något vis lite "snyggare".

https://www.dropbox.com/sc/enhfhi795gbfaup/tBq0N3cQ80

i dig gold

iller

Citat från: HANNU-unnah skrivet 04 Mars, 2014, 08:48:46
Tror ändå att Fogen byggt själv stativet mm. Storleken påverkar på materialet men tillbehören är det samma oavsett storleken

Jo stativ fixade han själv.

HANNU

Citat från: tedher skrivet 04 Mars, 2014, 10:04:38
nackdelen var att de silikonade gaveln då den skulle vara tät, men det var för de inte använde svets, får se om det påverkar mig något i så fall får jag skrapa bort det och lösa tätningen på något vis lite "snyggare".

https://www.dropbox.com/sc/enhfhi795gbfaup/tBq0N3cQ80
Hur ser fötterna ut

tedher

upp och nedvända så den stora platta ytan blir mot marken, samt 70cm och inte typ 15 som bilden visar.
i dig gold