Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Samåkning/skjuts till Ädelfors imorgon Lördag 29/3

Startat av BASSO, 28 Mars, 2014, 06:46:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BASSO

Hejsan.
Jag och mina två grabbar ska åka ner till Ädelfors imorrn, lördag 29/3 för lite guldvaskande, korvgrillande och testande av prylar.
Är det någon som är sugen att åka med, vill INTE ha några bensinpengar då bilen ändå kommer att rulla. Det finns plats för det mesta utom en highbanker i fogdens format (as-bankern). Endast en ledig plats kvar i bilen som rullar från borås vid ca 7.30 i morgon.
Bor du längs vägen, Borås, Ulricehamn, Jönköping, Nässjö, (Eksjö) eller Vetlanda och har svår guldfeber är det bara att hojta till i tråden så kan vi ta det andra på P.M.
Först till kvarn är det som gäller. Skulle någon av oss tre bli sjuka åker vi inte, guldfeber :D räknas INTE som sjukdom.
Mvh basso.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

ultralasse (Lars Langö )

Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

BASSO

Pappagoran

Härligt, då blir det bilder på ån med vattenstånd med mera. Kanske ni kan utröna var inmutningsgränsen
går och även visa det på bild?

Och SNÄLLA, spara lite guld till majhelgen  :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

iller

Citat från: Pappagoran skrivet 28 Mars, 2014, 09:02:45
Härligt, då blir det bilder på ån med vattenstånd med mera. Kanske ni kan utröna var inmutningsgränsen
går och även visa det på bild?

Och SNÄLLA, spara lite guld till majhelgen  :D

Inmutningsgränsen går precis ovanför gropen, så är du nedanför är det lugnt.

ultralasse (Lars Langö )

Hoho vilket kanon väder vi fick  :D
Lite flagor och micro fick vi iallafall ihop 8) 8)

Vattnet var lite högre än normal sommar nivå men sjönk undan under dagen.

Gränsen för inmutningen är inget problem enligt johannes bara man inte är uppe vid bron och kör.
Bilder kommer imorgon.

:D :D :D
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

BASSO

Som sagt var, kalas väder hade vi. Gott om plats blev det ganska ont om, ännu värre blev det på hemresan. Undrar om det var allt guldet som tog så mycket plats då?
Småbildena är klickbara...

Nyss anlända.
Vattnet varierade ganska mycket under dan. Johannes sa att dagen innan hade det nästan varit torrt och när vi kom dit var det ganska mycket vatten. Jag satte upp ungarnas små bäckrännor för att en liten stund senare se att de låg på torra land, fick hitta nya ställen 4-5ggr under dagen då nivån ändrade sig hela tiden.
Både ultralasse ock jag hade nybyggda grejor som skulle testas. Det jag var mest nöjd med var ett 5minuters bygge, mitt intagsfilter till pumpen. Funkade klanderfritt. Den vita grejen i botten är en bit järnrör som funkar som tyngd.

Vi körde igång våra maskiner och började gräva på ett ställe, jag hade en "tailingsbalja" då jag är nybörjare att ställa in goldhog mattorna.
Efter ett tag började det gnällas om korv, så jag stängde ner och släpade upp grejorna till högre mark ifall det skulle bli flod när vi var borta.
Resultat från tailingsbaljan

Svårt att se på bilden, men straxt till vänster om vattenfläcken är det 10-15 supermicro korn.
Resultat från snabbrensade mattor innan lunch.

Efter lunchen flyttade vi prylarna till ett annat ställe. Lars Guldström kom förbi och vi pratade om lite allt möjligt ett tag. Vi fick även möjlighet att prova på att handvaska materialet som finns i högarna, det var enligt min mening definitivt inte lönt mödan då det var mycket svårvaskat.
Ultralasse och Bassos shit.

På tal om shit, fick ultralasse ränn-sketa :))

Dagen gick mot sitt slut och det var dags att knö in bråten i bilen och styra hemmåt. Jag kan sammanfatta resan som lärorik i dubbel eller till och med trippel bemärkelse, med underbart väder och förhållandevis snälla barn...
Merparten av dagens fångst.

Mvh basso.

Pappagoran

Tack Basso för skilldringen och bilderna. Jag längtar verkligen ner dit nu.

BASSO

Pappagoran du kan fortsätta på din grop, det ser fortfarande ut som man sprängt en sjunkbomb >:D där du grävde förra året.

Pappagoran

Citat från: BASSO skrivet 30 Mars, 2014, 18:26:14
Pappagoran du kan fortsätta på din grop, det ser fortfarande ut som man sprängt en sjunkbomb >:D där du grävde förra året.

Ha ha ha, ja jag misstänkte nog att den inte skulle hinna gå igen helt  :D

redmac36

Gropen kommer väl att bli dubbelt så stor efter majträffen. >:D
Eller vad säjer du pappagoran?? :o :o

Pappagoran

Citat från: redmac36 skrivet 30 Mars, 2014, 19:52:22
Gropen kommer väl att bli dubbelt så stor efter majträffen. >:D
Eller vad säjer du pappagoran?? :o :o

Nja, det blir nog för kort tid och för kallt i vattnet för att bada. Men något mer ska jag
väl pilla upp därifrån.