Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

PappaGorans Nyårslöfte!

Startat av Pappagoran, 03 Januari, 2014, 18:27:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Det här med Nyårslöften har man ju hört till leda. (särskilt när man närmar sig 60) Sluta röka, sluta snusa, sluta dricka, sluta med osund mat, börja motionera, sluta köra för fort, bli en bättre människa, inte göra om förra årets misstag med mera, listan skulle kunna bli hur lång som helst!

Då jag vet att jag med all sannolikhet inte kommer att sluta röka, ge upp mina pilsner, sänka farten, (farthinder får mig bara att lyfta lite) försöka bli en bättre människa, äta sundare, sluta göra misstag med mera, med mera.
Nu finns det dock dom som tror att jag skulle må bättre om jag lutade med allt ovanstående men om jag gjorde vad andra tycker och tror skulle nog en stor besvikelse uppdagas. Jag skulle inte må bättre och dom skulle förmodligen inte känna igen mig! Och är det inte så att det man inte känner igen försöker man undvika?

Så därför har jag lovat mig själv att även detta nya år 2014 bara vara mig själv med motiveringen:

Det finns bara en som mig, och är det inte jag så är det någon annan och jag vill inte vara någon annan då jag bara vill vara mig själv!

Hoppas ingen har lovat ohållbara saker bara för att säga att: Nästa år så lovar jag att ........

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Michael Hillbom / Skidmark

Du ska inte sluta med allt men om du slutar röka, har du mera pengar till bensin och kan åka mera :D
Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

Dejamm

Jag har då aldrig lovat något vid ny år. Sånt skit. Skall man ändra sig kan man göra det när som helst. =)

Roger

Jag har då lovat att gräva mer :)