Hej
Dom närmaste dagarna ska jag göra uppgraderingar på forumet och guldwiki.
Framförallt kommer startsidan att se annorlunda ut.
Här kan ni ge synpunkter på både det ena och det andra ;D .
/Nugget
Spännande, ska bli kul att se hur det blir! :D
Allt tar längre tid än planerat men denna vecka blir det mer saker.
Flertalet tillägg är nu uppdaterade.
Chatten funkar inte ännu...
GuldWiki funkar tills dom uppdaterar PHP, först då kan jag uppgradera den...
Inloggningen på Guldforum klagar på sesson-någonting som ska fixas...
Tapatalk ska uppgraderas, för er som kollar på mobilen (vilket är typ 80%!!!!)...
Startsidan skall bytas...
/Nugget
Donera gärna en slant så nugget kan hålla forumet vid liv.
Fortfarande är det problem med uppladdade bilagor och profilbilder. (kommer nog att fixas snart hoppas jag...)
Det responsiva temat funkar nu. (som gör att man kan använda mobilen utan problem )
Nerladdningar/Downloads funkar nu
Multimedia funkar nu (ev lite översättningar från engelska kvar)
En annan chatt provas... (kanske ska få den på egen sida...)
Grupper funkar nu (ev problem med uppladdade filer, hör av er...)
Taggning funkar nu. (dvs sätt @ och skriv sen namnet på personen Typ: @Nugget (https://www.guldforum.se/forum/index.php?action=profile;u=2) )
Allert funkar nu. (du blir påmind om olika saker tex se ovan Taggning....)
/Nugget
Hej. Tack för ditt engagemang! 👍.. Saknar gamla utseendet iofs.. 😢 Men men, behövs det för moderniseringen så kör på! Är det jag eller fel i funktioner? Tidigare kom jag in på senast skrivna svar i trådar. Nu är det en notis om ämnet med nytt svar i. Där kommer jag in på första notisen i en tex 7 sidor lång tråd!
Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 06 April, 2021, 10:29:39
Hej. Tack för ditt engagemang! 👍.. Saknar gamla utseendet iofs.. 😢 Men men, behövs det för moderniseringen så kör på! Är det jag eller fel i funktioner? Tidigare kom jag in på senast skrivna svar i trådar. Nu är det en notis om ämnet med nytt svar i. Där kommer jag in på första notisen i en tex 7 sidor lång tråd!
Ska kolla upp det..
Det finns en annan nästan lika dan lite längre ner, prova den om den är bättre.
/Dan
Citat från: Nugget skrivet 06 April, 2021, 11:07:34
Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 06 April, 2021, 10:29:39
Hej. Tack för ditt engagemang! 👍.. Saknar gamla utseendet iofs.. 😢 Men men, behövs det för moderniseringen så kör på! Är det jag eller fel i funktioner? Tidigare kom jag in på senast skrivna svar i trådar. Nu är det en notis om ämnet med nytt svar i. Där kommer jag in på första notisen i en tex 7 sidor lång tråd!
Ska kolla upp det..
Det finns en annan nästan lika dan lite längre ner, prova den om den är bättre.
/Dan
Du måste klicka på den oranga mojängen, den sitter dock lite dumt till skulle jag säga. Skulle vara bättre med en annan placering.
Hej. Håller med Kenneth men som sagt är det detta vi måste förhålla oss till så får vi helt enkelt gilla läget.
Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 06 April, 2021, 10:29:39
Hej. Tack för ditt engagemang! 👍.. Saknar gamla utseendet iofs.. 😢 Men men, behövs det för moderniseringen så kör på! Är det jag eller fel i funktioner? Tidigare kom jag in på senast skrivna svar i trådar. Nu är det en notis om ämnet med nytt svar i. Där kommer jag in på första notisen i en tex 7 sidor lång tråd!
Kanske en inställningssak ? kolla denna sida i era profiler ->
https://www.guldforum.se/forum/index.php?action=profile;area=theme
/Nugget
Citat från: Nugget skrivet 07 April, 2021, 16:19:57
Citat från: Bothner(Kenneth) skrivet 06 April, 2021, 10:29:39
Hej. Tack för ditt engagemang! 👍.. Saknar gamla utseendet iofs.. 😢 Men men, behövs det för moderniseringen så kör på! Är det jag eller fel i funktioner? Tidigare kom jag in på senast skrivna svar i trådar. Nu är det en notis om ämnet med nytt svar i. Där kommer jag in på första notisen i en tex 7 sidor lång tråd!
Kanske en inställningssak ? kolla denna sida i era profiler ->
https://www.guldforum.se/forum/index.php?action=profile;area=theme
/Nugget
Dan, kan man få forumsidan komprimerad så man ser mer utan att scrolla, använder mest mobilen?
Citat från: Grävmaskinisten skrivet 07 April, 2021, 16:41:18
Dan, kan man få forumsidan komprimerad så man ser mer utan att scrolla, använder mest mobilen?
Ja, det blir en lite upprensning snart när jag vet vad vi vill ha på förstasidan
/Dan
Tack! Länken ledde till bla den här bocken!
Nu börjar vi få ett stabilt forum.
Alla uppladdade bilagor och profilbilder ska vara på plats.
Nu ska jag bara lägga till alla tillägg och få dessa att funka och inte ge massa felkod.
/Nugget
Grupper är nu tillagt.
Kolla så allt funkar eller hör av er.
/Nugget
Ser ut att fungera :) Bra jobbat!
Ser lite annorlunda ut, men fungerar med laptop.
Kaos i mobilen, men blir säkert bra den med.
Lyckades inte posta inlägg på gruppen.
Citat från: HANNU skrivet 07 Maj, 2021, 13:08:57
Ser lite annorlunda ut, men fungerar med laptop.
Kaos i mobilen, men blir säkert bra den med.
Lyckades inte posta inlägg på gruppen.
Jag ser två nya svar från dig i vår grupp @HANNU . Är det dem du menar, så lyckades du posta iallafall C:-)
Flödet på framsidan fungerar definitivt inte. Men känns samtidigt lite onödigt då länken "unread posts since last visit" finns. Så kanske lite annan generell info på framsidan?
Kan ju länka till info om guldgrävning, sgu osv kanske?
Ja, jag tänkte mej ett flöde likt FB men det får vänta till allt annat är klart.
Man kan skriva artiklar som kan läggas upp på förstasidan.
/Dan
Så, då var GuldWiki uppdaterat.
En stabil och bra version.
(Om det ser konstigt ut så blir vi glada om ni säger till så ska vi titta på det.)
/Nugget
Hur fasen stänger man av mail notiserna? Har stängt av dem i settings men får ändå mail verkar det som :P
Citat från: iller skrivet 10 Maj, 2021, 19:19:03
Hur fasen stänger man av mail notiserna? Har stängt av dem i settings men får ändå mail verkar det som :P
Neverrmind.. såg nu att underrätta via e-post vid nya svar är ibockad by default.. ta bort det settingen tack :D
Hej
Jag har lagt till "Gilla" med olika "reaktioner" till varje inlägg, hoppas det faller väl ut.
Jag ska dock översätta det till svenska och undrar om "Reaktion" är så bra namn???
"Gilla" passar bra men det är så mycket mer än "Gilla" nu.
Jag är öppen på lite förslag här...
/Nugget
Tycker det ser lite stort, klumpigt ut? :) Kul dock att du fortsätter jobba på forumet!! :))
Ser inget problem att kalla det "gilla".
Citat från: Eucitzen skrivet 27 Juni, 2021, 19:34:52
Tycker det ser lite stort, klumpigt ut? :) Kul dock att du fortsätter jobba på forumet!! :))
Ser inget problem att kalla det "gilla".
Ja, den är nu mer anpassad för mobilen. Innan fick man hela tiden zooma in för att se vad som stod eller se på något. 80% av dom som kollar på Guldforum.se använder mobilen mest. Det kan kännas lite stort just på en vanlig dator och framöver kan små justeringar ske men i det stora hela är jag rätt nöjd nu. Chatten vill jag ha igång och in i menyn samt Butiken i menyn oxå. Just nu är det små felsökningar på konstiga fel som kommer upp.
@Eucitzen (https://www.guldforum.se/forum/index.php?action=profile;u=117) , ska du upp något till Ädelfors i sommar?
/Nugget
Ser super ut, nu!! :D
Hahaha...Ja, jo - man är lite gammalmodig som fortfarande nyttjar PCn mest. :o
Hade tänkt komma upp till Ädelfors någon gång vecka 28-29, beroende på när jag får ledigt. 8)
Ska du upp något? :D
Hej igen...
Nu är "flödet" på första sidan uppdaterad, det visar lite mer och snyggare, dock dom som inte har en profilbild får en "bruten" bild (ska fixa det).
Annonser är nu installerade och förlängt för dom som hade betalt.
/Nugget
Nu är alla annonser igång. Varje annons turas om att visas.
Jag ser detta som ett nyöppnande för guldforum och bjuder AGP, Paydirt o Guldström på 1 månads gratis annonsplats.
Så, gå gärna till annonserna genom att klicka på dom, det gynnar forumet oxå.
/Nugget