Guldforum.se
Huvudforum => Manicker => Spåning kring Manicker => Ämnet startat av: maxibazze (Max) skrivet 19 November, 2019, 07:43:55
Hej! Vill få plats med en hendersonpump i min ryggsäck och tänkte därför bygga en delbar pump. Någon som har testat detta eller har förslag på hur man kan göra?
Kanske två kortare rör med en rör-muff för att hålla ihop? ???
Eller finns det rör att få tag på som man kan skruva ihop tätt? Måste ju bli en hyfsat slät insida och inte vingligt.
Uppdatering: vanliga ihopskarvade avloppsrör från t.ex. Biltema blir inte bra då insidan av röret inte blir slätt... Fortsättning följer.
Hur gick det? Hittade du någon lösning? Tycker själv det låter väldigt intressant. :)