Guldforum.se
Huvudforum => Geologi => Ämnet startat av: Desirée skrivet 14 Juli, 2019, 18:17:02
Hittade inget guld i dag, men däremot dessa små magnetiska kulor som är lätta att trycka sönder.
De största är knappt en millimeter i diameter. Vad kan de vara för något?
Magnetit eller något som även innehåller magnetit. Läs av schemat i bifogat och hör gärna av dig om vad du kommer fram till:
http://resource.sgu.se/produkter/broschyrer/handbok-for-mineraljagare.pdf
Jag följde schemat och det verkar vara magnetit. Innebär det att jag borde ha hittat guld där om det funnits,
då magnetit liksom guld är ett tungt material?
Citat från: Desirée skrivet 17 Juli, 2019, 08:10:35
Jag följde schemat och det verkar vara magnetit. Innebär det att jag borde ha hittat guld där om det funnits,
då magnetit liksom guld är ett tungt material?
Rätt tolkat ,guldet sitter där det finns andra tunga mineraler just som tex magnetit är .även under mineral lagret .
Okej, då kanske det kan vara intressant att gräva lite djupare.
Tack för era svar!
Men den runda formen är för mig obegriplig. Hade velat veta vad det är.
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Citat från: maxibazze (Max) skrivet 18 Juli, 2019, 13:29:59
Men den runda formen är för mig obegriplig. Hade velat veta vad det är.
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Håller med alldrig sett förut så runda kulor .
Desiré ta kort på pannan då du har dessa kulor och annat i pannan