Hej på er.
Som ni kanske märkt så har jag ju skrivit en bok i ämnet guldgrävning och eftersom jag inte är blyg av mig så slänger jag upp en tråd här där ni kan komma med synpunkter, ris och ros om boken.
Kanske vill ni dumförklara mig, kanske är det något ni undrar över eller kanske ni har något annat ni vill säga om den.
För er som missat boken så finns den bland annat att köpa här:
http://guldgravaren.hemsida24.se/ (http://guldgravaren.hemsida24.se/)
eller här:
http://www.adlibris.com/se/bok/guldgravarens-guide-till-galaxen-9789174638189 (http://www.adlibris.com/se/bok/guldgravarens-guide-till-galaxen-9789174638189)
Hej!
Såg detta idag och beställde ett exemplar. Ska bli riktigt skoj läsning och som extrem nybörjare så ser jag fram emot alla tips och tricks=)
Jätte bra bok för oss nybörjare . ( gruvligt bra, smäller högt)[emoji3]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skall stå bredvid när han @Gruvfogden (http://www.guldforum.se/forum/index.php?action=profile;u=323) vid tillfälle signerar en till mig.
Får väl hoppas att man vågar sig med på en träff så man får träffa alla er uppslagsverk och samtidigt kanske få boken signerad då=)
Eftersom jag inte kan komma ner till vårmötet,
tänkte jag höra hur jag ska bära mig åt att få tag i ett signerat exemplar av boken.
Citat från: newstream skrivet 25 April, 2016, 19:19:32
Eftersom jag inte kan komma ner till vårmötet,
tänkte jag höra hur jag ska bära mig åt att få tag i ett signerat exemplar av boken.
Om du har swish så funkar det bra här:
http://www.guldgravaren.se/ (http://www.guldgravaren.se/)
Om duinte har swish så går det bra här:
http://www.adlibris.com/se/bok/guldgravarens-guide-till-galaxen-en-bok-om-guldvaskning-9789174638189 (http://www.adlibris.com/se/bok/guldgravarens-guide-till-galaxen-en-bok-om-guldvaskning-9789174638189)
Nu har jag beställt boken. Det blir bra läsning! :))
Hann knappt ropa hej innan den damp ner i brevlådan.
Mycket intressant och trevlig bok du knopat ihop Fogden.
Att det förekommer Star Wars-referenser ser jag som en stor bonus, Star Wars-nörd som man är. ;D
Jag ser också frem mot att läsa boken [emoji41]
Min E-mail sluter .com
The Yeti
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stort tack till alla som köpt och pratat om boken. Kan nu glatt meddela att 200 exemplar är sålda.
Fick precis hem en laddning till så passa på att beställ om ni inte redan har gjort det.
köpt och läst, kommer läsas fler gånger.
inspirerande och kunskapsförmedlande!
Vilken bok!!
En väldigt lättläst och praktisk bok för de (inklusive mig själv)
som fortfarande är lite gröna och har mycket att lära.
Finns nog godbitar till de som hällt på något år också.
Väldigt bra genomgång av riffels och fällor.
Själv har jag bara en blåränna och en mini-bazooka(m68).
Givetvis sneglar man efter en rejäl dregde och high-banker
med olika slags mattor och miners moss.
I alla fall en toppen-beskrivning.
Nu vet jag bättre, vad jag vill ha och inte vill ha.
Efter man vaskat ett tag så blir ju prospektering mer intressant.
Riktigt bra tips som i framtiden kommer spara in tid,
soppa, och mödosam grävning för mig.
Det jag tyckte var extra bra var att det fanns med ett litet äventyr i boken,
där man faktiskt lär känna personerna bakom de långa skäggen lite bättre.
Annars är det lätt att tro att killarna från ZZ-top eller någon motorknutte
var och vaskade guld.
Jag tycker faktiskt att det är en perfekt present att
ge bort till någon man vill ha med och vaska guld.
Lättläst, bra pris, litet format.
Tål att läsas mer än en gång.
Då är boken beställd :)
Citat från: Masen skrivet 06 Maj, 2016, 04:41:01
Då är boken beställd :)
Såg precis att det kommit en beställning. Skickar idag så du har den på måndag :)
Toppen, ser fram emot att läsa ditt alster. Ha en trevlig helg. :)
La precis en beställning jag med, man kan aldrig få för mycket kunskap och information :-)
De sista två böckerna från första upplagan skickades iväg idag.
Som tur är så anländer nästa upplaga i eftermiddag.
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Citat från: Gruvfogden skrivet 11 Maj, 2016, 08:24:38
De sista två böckerna från första upplagan skickades iväg idag.
Som tur är så anländer nästa upplaga i eftermiddag.
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
En eller två pall får plats i garaget
Kul att du skrivit en bok! Får nog ta hem den när jag läst klart min nuvarande bok. ;)
Fick hem boken igår och hunnit läsa lite, boken fångade mig direkt, skrivet på ett bra och tydligt sätt. :D
Alla skriver ju så gott om denna bok så jag kunde inte vara sämre än att beställa den jag med! :D
gjorde du helt rätt i. en fantastisk bibel speciellt för nybörjare. men även repetion för oss gamla surdegar. man glömmer lätt när man kommer upp i ålder. mvh pelle vedboden sgf o camp skäggwood
Mycket bra info för en billig penning. har du inte köpt den. BESTÄLL NU. mvh pelle vedboden öfebro
Föll för all god kritik som du fått så jag snubblade in på adlibris och blev med en bok jag med! :)
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Efter att ha öppnat boken kunde jag inte slita mig, mycket läsvärd! Bra jobbat! Ser fram emot en eventuell uppföljare.
Nu finns det ett 20-tal böcker kvar från första upplagan. Passa på att beställ om ni vill ha boken. Efter denna upplagan kommer boken bara tryckas "on demand", vilket gör att det kan ta en rätt bra stund innan den levereras.
Har redan beställt
Har den. Läst den.
Helt suverän
Sent from my iPhone using Tapatalk
Strax över 500 exemplar av boken har sålts nu. Aldrig kunde jag tro att det skulle vara en så efterfrågan.
Ett stort tack till alla som köpt den.
Själv har jag bara 10 exemplar kvar av boken hemma. Så passa på att köpa den nu, om ni inte redan gjort det.
Beställning görs här: http://www.guldgravaren.se/ (http://www.guldgravaren.se/)
Bara för att jag är så glad över denna framgång så kommer jag även att göra någon annan glad. I en av de 10 böcker som jag har kvar kommer jag att lägga i en liten nugget. Så passa på att köpa nu gott folk :)
Nu vart man ju bara tvungen att beställa :)
Jag gjorde slag i saken och beställde också :D Kan dock inte det där med swish så det blev genom adlibris istället, tror ni de skickar med nuggetar också? :)) Ska bli kul att läsa och längta efter sommaren som kommer... ^-^
Boken va väldigt pedagogiskt skriven men tycker att du kunde utvecklat den lite mer... men det är väl för att man är så vetgirig kanske... Kändes som den var mer riktad till nybörjare. Tack för en bra bok iaf. =)
Lade en beställning jag med!
Alltid lär man sig något! :)
Ja då va det beställt, hoppas på en liten nugget ;) litegrann som en paydirtbook :-p
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Idag damp boken ner i brevlådan, tyvärr utan nugget :)
Ser fram emot att läsa den. Blir nog kvällslektyren.
Tack @Gruvfogden (http://www.guldforum.se/forum/index.php?action=profile;u=323) för snabb leverans.
Samma här, boken kom men ingen nugget.. sitter o äter middag och lusläser litegrann, än sålänge tummen upp för gruvfogden ;)
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Citat från: Totti Potti skrivet 07 November, 2016, 16:20:26
Samma här, boken kom men ingen nugget.. sitter o äter middag och lusläser litegrann, än sålänge tummen upp för gruvfogden ;)
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Kanske lönar sig att köpa en bok till :)
Citat från: Pappagoran skrivet 07 November, 2016, 16:54:23
Citat från: Totti Potti skrivet 07 November, 2016, 16:20:26
Samma här, boken kom men ingen nugget.. sitter o äter middag och lusläser litegrann, än sålänge tummen upp för gruvfogden ;)
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Kanske lönar sig att köpa en bok till :)
Egentligen så borde man köpa resterande böcker [emoji14]
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Då har man läst igenom hela boken! Helt underbar bok !!! Bra jobbat gruvfogden:)
(http://www.wkstrm.se/wp-content/gallery/Gold/20161107_125410.jpg?i=1884757188)
Ibland har man tur!
Stort tack för en fin bok och för något gult också för den delen! ;)
Jag tror han tecknat sin utdragna tandplåga å tejpat dit den gamla lagningen😀
Skickat från min S60 via Tapatalk
Citat från: olauser skrivet 09 November, 2016, 07:31:38
Jag tror han tecknat sin utdragna tandplåga å tejpat dit den gamla lagningen😀
Skickat från min S60 via Tapatalk
Nu när du säger det så!!! :D
Hej!
Din hemsida verkar vara nere så köpte den på adlibris, får väl leva med att den inte är signerad ;) Ser fram emot läsningen!!!
Mvh
Nicholas
Citat från: nifferin skrivet 20 Maj, 2020, 07:04:52
Hej!
Din hemsida verkar vara nere så köpte den på adlibris, får väl leva med att den inte är signerad ;) Ser fram emot läsningen!!!
Mvh
Nicholas
Läs med vördnad då författaren inte är med oss längre. Eftersom du rör dig i Uppland finns här massor av tips och kommentarer till platser att gräva på, med både kartor och register. Gratis är gött.
https://resource.sgu.se/produkter/rm/rm124-rapport.pdf