Guldforum.se
Huvudforum => Manicker => Fungerande manicker => Ämnet startat av: guldklimp skrivet 17 April, 2015, 22:03:03
Hej har byggt om ljud demparen på Biltemas stora vattenpump GP2.
Mycket tystare blev den, provade en stund innan jag fick tryck i den men kanske den behöver en backventil för
att lättare starta upp i början. Men dränkte sugslangen helt sedan ruska om den lite så tog det fart !
bra tryck även på tomgång, men knappt halv gas funkar fint - är nog nöjd med denna pjäsen :-)
ska prova den på 1 Maj träffen om Hi bankern funkar fullt ut. Vaskade i kväll en stund
på olika prover jag tog sist jag var i Småland mellan Sävsjö och Vetlanda en fin prick på sgu kartan ,
lika så mellan Nässjö och Stensjökrysset några påsar sand . Utvärdering följer senare -
Efter en genom körning i rännan så kom där upp massor med svartsand , och microsand guld av en skottkärra sand blev det 0,385 gr guld . :D