Jag presentera nu min nya vän som ska bli min kompanjon kommande sommar i Norrland, Finland och Norge och på ej ännu kända ställen.
Här finns inte bara ett bra flyt utan ett fint sug också. Ja inte sug på det viset utan.. nej inte på det viset heller utan bara ett tillfredsställande sugjobb när man talar om var det behöver sugas.
Möt min nya vän "The Sucker"
2,5" Goldhogmattor, Briggs & stratton på 3,5 hp och en keene pump.
Det är du fan i mig värd.
Tar du med den till ädelfors så tar jag med våtdräkt och snorkel.
Jag förmodar att du byggt den själv för det är väl i din natur att bygga saker.
Men nu tvivlar jag på det för jag har svårt att tänka mog att du skulle mörka ett sådant bygget utan att röven skulle spricka på dig.
Hoppas du får mycket glädje av sugpelle nu när gruspelle flyttat hemifrån.
Citat från: piggis skrivet 30 November, 2014, 20:35:25
Jag förmodar att du byggt den själv för det är väl i din natur att bygga saker.
Men nu tvivlar jag på det för jag har svårt att tänka mog att du skulle mörka ett sådant bygget utan att röven skulle spricka på dig.
Hoppas du får mycket glädje av sugpelle nu när gruspelle flyttat hemifrån.
Nej @piggis (http://www.guldforum.se/forum/index.php?action=profile;u=430) denna har jag inte byggt. Rövar ska vi väl prata tyst om. Jag är bra på att knipa men i dina hål bubblar det hej vilt noterade jag i Ädelfors.
; )
Grattis till nya utrustningen!
Den kommer säkert göra ett gott jobb!
Oidentifierat Flytande Föremål? :D
/Glimmer
Grattis 8) Påminner onekligen om denna dredge så när som på en crash box. Tunnan lättar upp så här års ;D
http://youtu.be/9PGIA9nSEaM
Citat från: johanssonsan skrivet 30 November, 2014, 22:16:58
Grattis 8) Påminner onekligen om denna dredge så när som på en crash box. Tunnan lättar upp så här års ;D
http://youtu.be/9PGIA9nSEaM
Jo men då påminner det nog ännu mer då hoppern är utbytt mot en crashbox.
Nu kommer jag med min dum fråga.
Hur fungerar sorteringen på denna maskin.
Belastar man Goldhog mattan med osorterat material.
I pappagörans hopper sitter ett galler.Lika som dina maskiner Hannu.
Citat från: Roger skrivet 01 December, 2014, 08:13:27
I pappagörans hopper sitter ett galler.Lika som dina maskiner Hannu.
Jo, det vet jag. Men när man kör med den andra boxen.
Den ser bra ut Pappagoran. Hoppas se den i drift nästa sommar. Antingen i finland eller här i norr..
Citat från: HANNU skrivet 01 December, 2014, 05:28:45
Nu kommer jag med min dum fråga.
Hur fungerar sorteringen på denna maskin.
Belastar man Goldhog mattan med osorterat material.
Jepp Hannu, med en crashbox går allt mtrl ner genom rännan, kanske man knockar runt lite guld men du riskerar ju heller inte att skicka ut din livs nugget på grizzlybaren ;)
Amerikanerna har inte löst detta. Det där måste vi knäcka. >:D