Tre nya rännor och min uppdaterat trotjänare från Finlands resan.
Alla helsvetsade och med reverse rifles.
Skall tillverka en dredge anslutning till.
Snygga saker @HANNU (http://www.guldforum.se/forum/index.php?action=profile;u=562)
Citat från: Pappagoran skrivet 21 Oktober, 2014, 14:30:10
Snygga saker @HANNU (http://www.guldforum.se/forum/index.php?action=profile;u=562)
Tack.
Gör så att dom inte ser ut lika klumpiga som tex GH
Lite mera om rännorna.
Dom är helsvetsade
Dom är helt släta invändigt, inga skruvar som sticker in
Reverse rifles är rostfritt
Vinkeln på hopern ändrar man med pinnen som är på tvären, bara vika upp och rensa och lägga på igen
En plattform under kamgallret som leder vattnet till början av rännan och ser till att ingen sidolägage finns
Böjda framben för stabiliteten
15 cm högt i början och planar ut till 10 cm för att spara i vikt
30 cm breda
Två första från vänster 1,5 meter långa
Tredje 2 meter lång
Gamla rännan 3 meter med räfflat gummi,minersmoss och spagetti i samma tjocklek som mossan, ALU sträckmetall som är fast svetsat i ramen med 6 räfflår, i två delar. Spänns fast med snabblås.
Gamgallret 8mm aluminium och 33cm långa
Hopern 1m lång med utvigda sidår
Andra från vänster har 80cm lång hoper och 25 cm x 10mm kamgaller
2" vatten system
Komletteras med dredge anslutning
3mm aluminium förutom gamla uppdaterade rännan som är av 2mm plåt
wow! Ser bra ut!
Trevlig samling av guldfångarapparater.
Lite och välja mellan :P
Lägger ut två rännor till salu. Gjorde en kort video för en spekulant att titta på. Men lägger ut detta här.
Intresserade kan skicka en PM.
https://www.youtube.com/watch?v=K6YNEsInl8k&feature=youtu.be
Väldigt snyggt Hannu!!
Ser riktigt bra ut Hannu :)
Tjenare... '
Hehe, förstår att du gör dig av med två stycken iaf...
Man får ju beslutsångest då man skall ut å leta guld om man har sååå många HB...
"Hmmm, vilken HB ska man ta idag då, hehe..." :-\
Fiiina grunkor du har där Hannu. :)
Mvh,
Mr Johansson...
Nja, dom två har jag gjort för att folk som inte har möjlig att bygga själv, men vill ändå ha en rejäl ränna.
Jag hade bra ränna i Finland, men på fyra veckor hinner man komma på saker som kan göras bättre.
Dessutom gillar jag att bygga alla möjliga saker när jag får en ide'.
Jo då, har lag mycket tid och en hel del pengar på dom. Så dom kostar en hel del. Dock kan man köpa båda till samma pris vad en motsvarande amerikansk kostar när den anlänt till Sverige.
Andra rännan från vänster på bilden där ovan kvar att sälja.
Finns i butiken
Den här rännan behöver ni inte grubbla över längre. Den är såld