Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Slarv vask

Startat av HANNU, 03 september, 2016, 10:18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HANNU

@Glimmer hade med sig en Julahink siktad material. Hinken var nog 2/3 dels fyll med grus. Vi körde det i rasande takt med Vaskoolin, ca fem minuter.
Enligt honom hade han missat en tiotals mikron, och det var det vi försökte fånga.
Till slut fans det ca 150-200 micron och ett par lite större korn.

Filmen här är inte från idag utan tidigare.
https://www.youtube.com/watch?v=18WyIyZcEGw

Därefter kördes det genom Dream Mat, och vi kunde konstatera även den fångade allt.
http://www.guldforum.se/forum/index.php?topic=4189.msg36690#msg36690
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Glimmer

Ja så här blev resultatet, inte 10-15 micro som jag trodde utan snarare 150....

Hannus vask apparat var suverän, reducerade innehållet i Jula hinken till en lagom volym i en vaskpanna på       5 minuter.

Det som blev kvar i pannan gavs bort till en Norsk knatte som först inte ville ha det, när han sedan fick se alla små guldkorn ändrade han sig snabbt :) och höll sedan sin vaskpanna i ett stadigt grepp........

/Glimmer

Malmberg

Härligt. Nästa generations vaskare. Skulle verkligen vilja ha en sån där. Tror ni att den blir för tung med 2mm rostfritt? Har hannu möjligtvis en ritning? 😀

HANNU

Nu kommer jag inte ihåg vilka som beställt Vaskoolin, har försvunnit i flöden. Väntar en vecka om dom hör av sig. Om inte, då är det fritt byte..
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Malle

Citat från: HANNU skrivet 02 oktober, 2018, 10:18:07
Nu kommer jag inte ihåg vilka som beställt Vaskoolin, har försvunnit i flöden. Väntar en vecka om dom hör av sig. Om inte, då är det fritt byte..
Jag var nog en av dom som ville ha, men jag fick ju tag i en original Hog Pan. Inte för att jag tror att den är bättre än din... ;D

HANNU

Citat från: Malle skrivet 05 oktober, 2018, 04:02:21
Citat från: HANNU skrivet 02 oktober, 2018, 10:18:07
Nu kommer jag inte ihåg vilka som beställt Vaskoolin, har försvunnit i flöden. Väntar en vecka om dom hör av sig. Om inte, då är det fritt byte..
Jag var nog en av dom som ville ha, men jag fick ju tag i en original Hog Pan. Inte för att jag tror att den är bättre än din... ;D
Jo, det var ju länge sedan du ville ha en och jag inte har haft tillfällen att ta itu med den.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

HANNU

#6
Nu har båda beställarna hört av sig, men som Malle skriver har han fått tag på en Hogpan, så har jag en över.
För prospektering: spade, Vaskooli och vaskpanna räcker.
För konsentrat från rännan med mossa: hanterar stora mängder snabbt.
2000 kr hemskickat.
Stå på dig, annars gör nån annan det.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod