Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Första Sidan - Senaste inläggen

Startat av Hanz0n, 15 november, 2013, 12:39:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hanz0n

Senaste Inlägg:

Kan ni inte ta bort Ditt o Datt från denna lista, det har blivit så mycket svammel / spam om ingenting alls rörande sidans ändamål..

Bara ett tips

piggis

Nu tycker jag du svamlar, läser gärna allt.


Sent from my GT-S7710 using Tapatalk


Hanz0n

 :o
CitatPå detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Chatten finns HÄR!!!  >:D


Sören

#3
Citat från: Hanz0n skrivet 15 november, 2013, 14:29:11
:o
CitatPå detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Chatten finns HÄR!!!  >:D

Jag håller verkligen med. Tycker förvisso att man kan stödja varandra i vissa saker som bara kan ske online pga våra spridda regioner.. Så som Nuggets senaste inlägg. (som han klart och tydligt markerar OFFTOPIC) Men fattar inte vad en volvo reklam har här att göra, trots att lastbilarna är guldfärgade. btw. vill jag odla chili söker jag upp rätt forum för det. http://www.Alltomalltmenmestomguld.se ?? Men det är min åsikt.
bra Hanz0n!!

HANNU

Gillar man inte detta, kan man ju låta bli att klicka.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

evabenke

Vi är flera på denna sida som träffats "in real life" det har skapat ett behov av att prata lite mer även om annat och skoja lite med varandra. Vi är inte alltid online samtidigt (= chat) men vill ändå hålla kontakt.
Varför inte vara lite generösa och tillåta oss att breda ut oss lite under "ditt och datt"? Dessutom skriver vi om guld och manicker m.m. under forumets adekvata trådar... och vi håller en vänlig och inbjudande ton mot varandra och andra. Det är ganska lätt att låta bli att läsa under tråden "ditt och datt" om man inte vill.
Den som gräver får se.

Hanz0n

Citat från: evabenke skrivet 15 november, 2013, 17:33:24
Vi är flera på denna sida som träffats "in real life" det har skapat ett behov av att prata lite mer även om annat och skoja lite med varandra. Vi är inte alltid online samtidigt (= chat) men vill ändå hålla kontakt.
Varför inte vara lite generösa och tillåta oss att breda ut oss lite under "ditt och datt"? Dessutom skriver vi om guld och manicker m.m. under forumets adekvata trådar... och vi håller en vänlig och inbjudande ton mot varandra och andra. Det är ganska lätt att låta bli att läsa under tråden "ditt och datt" om man inte vill.

Tror att detta tar en sväng åt fel håll nu.. det är inte vad som skrivs i ditt o datt. Det är just där ditt o datt skrivs.. det är just att det är det som syns först när du kommer till sidan.. det som forumet står för utåt.. det är Forumets LÖPSEDEL! Vår reklam för vår hobby (guldvaskning) ..
Ett exempel...
Du vill gå med i ett forum om motorcyklar Går med o loggar in o dom första 10 senaste posterna du ser handlar om blommor,virkning,stickning mm. O inte ett inlägg om motorcyklar på första sidan ???
Då funderar man väl lite...

iller

Det är lite problemet med hur forumet är uppbyggt, första sidan visar x antal av senaste postsen. Borde väll gå att editera men ser inte vad som är felet med ditt o datt på första sidan egentligen :)

Hanz0n



Visst visst, det var bara ett tips för o göra forumet mer ändamåls enligt utåt.. men men.

over and out,


Pappagoran

Hej alla glada golddiggers, vaskare och byggare. Först hade jag inte tänkt kommentera detta inlägg men då jag mycket väl är medveten om att jag blivit den största "svammlaren/spammaren" här på forumet kan jag bara be om ursäkt och försöka dra ner på det.

Och precis som "evabenke" säger, "Vi är flera på denna sida som träffats "in real life"  Jag personligen har träffat många härifrån under den vår och sommar som passerat och alla har visat sig vara helt enastående människor och tack vare detta forum och den kontakt som skapast här har det aldrig känts som man träffat en främling. Och min uppfattning är att det beror på mycket av det som medlemmar delar med sig av tycke, tänkande och andra egenskaper utöver bara bilder på guld och olika byggen. Det är sånt som i varje fall får mig att känna att en ny bekantskap från forumet i ett dike inte är en total främling utan man känner varandra lite redan innan man möts första gången.

Jag förstår precis vad HanzOn menar men skulle här bara postas om just guld skulle det bli glest med läsande, och framför allt nu över vintern. När jag själv besöker ett nytt forum noterar jag först hur aktivt det är.

Till "Sören" vill jag bara säga att jag personligen är inte ett dugg intresserad av chili, jag tycker inte ens om chili så jag skulle aldrig ha kommit på iden att leta efter ett forum för just chili. MEN, tack vare Bassos tråd om just CHILI fick jag veta att det är ett av hans stora intressen (utöver guld) samt se en massa fina bilder samt lära mig saker jag inte hade en aning om! Jag fick i samma tråd veta att vår Guldvaskarmästare Infaustus odlar chili samt korsar fram egna sorter! Du kunde ha sökt sönder både googel och wikipedia utan att ha fårtt den informationen men här fick du utan ansträngnig.

Och Illers post "Volvo" har ju inget med guldgrävning att göra men i varje fall fann jag det
både kul och intressant att se.

Och skulle man från födsel till död bara försöka leva utan att bry sig om allt runt omkring själva levandet bara för att det liksom inte hör till ämnet så kan man ju bara undra hur kul det livet skulle bli?


I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

skånegrävarna

Citat från: Pappagoran skrivet 16 november, 2013, 15:26:30
Hej alla glada golddiggers, vaskare och byggare. Först hade jag inte tänkt kommentera detta inlägg men då jag mycket väl är medveten om att jag blivit den största "svammlaren/spammaren" här på forumet kan jag bara be om ursäkt och försöka dra ner på det.
...

Snälla sluta inte med det!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Hanz0n


Pappagöran: Detta var ingen post om att folk postar Ditt o Datt, jag läser/skummar genom dom flesta inläggen, (tror det eller ej) men så är det.

Jag kanske har formulerat mig fel. men det jag menar är att "senaste inläggen" på första sidan har den senaste tiden varit just svammel.. Och hade varit toppen om det gick att typ välja bort Övrigt / Ditt o Datt från den listan...

Nu verkar det som om SMF (Forum motorn) inte har denna funktion (konstigt nog) så då är det ingen ide att ens tänka på detta mer eller låta den futtiga energi som finns kvar i höst mörkret gå åt till att svammla om detta...

Och att personer träffas IRL då o då är ju bara kul, och sen använda forumet som ett kontaktnät / hålla kontakten är väl det forum är till för (till viss del)


Jag bokar om mitt bokmärke... 

Över och Ut!! Micke


borax

Ja jag svamlar vidare jag med :D

Skickat från min kinesdator via Tapatalk