Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Corona 2020

Startat av gangsing finne, 12 mars, 2020, 10:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gangsing finne

Enda bra är det att soppapriset sjunker och guldpriset stiger....
vaska stället först innan du gräver

Osmiridium

Jo, vilken röra det har blivit. Nog för att man är glad för billig soppa när man ska köra till Finland, men nu stängs ju gränser och flyg och allt. Hoppas att gränsen till Finland iallafall är öppen i Juni  :-[

För egen del är jag inte så orolig för viruset, ung som jag är. Blir desto mer oroad över att släkt och vänner ska drabbas  :'(

Men med tanke på guldpriset så vore det inte fel att hitta the mother lode eller en rekordhippu i år ...  O:-)

gangsing finne

#2
Är det någon guldvaskare som blivit smittad än ?
Har hört att 80% får lindrig /lätt smitta och 20% svårare ?.detta gäller väl friska och krya människor? .gamla eller sjuka människor är smittan alltid värre.

Så osridium du kanske inte kan lita på att du är ung ...om du råkar få symtomen som 20% får ? Såhär har jag hajat ?
vaska stället först innan du gräver

vedboden

Corona biter inte på oss guldvaskare.pelle Goldrush vedboden

gangsing finne

Citat från: vedboden skrivet 12 mars, 2020, 20:14:36
Corona biter inte på oss guldvaskare.pelle Goldrush vedboden

Hä äl väl obotlig guldfeber som skyddar  :))
vaska stället först innan du gräver

Tobbe

Jag tillhör en riskgrupp med astma o vill inte riskera att bli smittad eller smitta mina far o morföräldrar, kan våra jävla politiker göra nått NU! eller ska de behöva bli såhär? http://www.tv4play.se/program/nyheterna/12532979?fbclid=IwAR0HXY7N3TM83Fq1h_zBD_-3x1ezrUJI1pr0wOsTROghYkst3vrlfwXs4tc
Ut och upplev

gangsing finne

Politikerna borde besluta att hälsan är viktigare än budjeten.
Tycker hela sverige borde gå i karantän.viruset sprids inte så fort då .döm som behöver vård har möjlighet att få det så ingen dör i vårdkön pga brist på syrgas ....
vaska stället först innan du gräver

gangsing finne

Kära vaskare.....har trågiga nyheter från finland.lyssnade på statministern sanna marin .finlands gränser kommer att stängas så snart som möjligt......stor tumme ner
vaska stället först innan du gräver

Grävmaskinisten

Citat från: gangsing finne skrivet 16 mars, 2020, 15:14:24
Kära vaskare.....har trågiga nyheter från finland.lyssnade på statministern sanna marin .finlands gränser kommer att stängas så snart som möjligt......stor tumme ner

Vi får hoppas dom är öppna när säsongen startar :)
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

Tobbe

ja då var de bara sverige kvar då,
Ut och upplev

Osmiridium

Citat från: gangsing finne skrivet 16 mars, 2020, 15:14:24
Kära vaskare.....har trågiga nyheter från finland.lyssnade på statministern sanna marin .finlands gränser kommer att stängas så snart som möjligt......stor tumme ner

:'( :'( :'( :'( :'( Får man undantag om man skall till inmutning tror ni  :(

vedboden

Finnarna kommer nog att ändra inresandet till sommaren.iaf från Sverige.gissar jag på
Pelle Goldrush vedboden

gangsing finne

Det är ljus i tunneln .sesongstarten juni månad är möjligtvis gränsen öppen .beror helt hur detta nu biter på viruset.staten bromsar spridningen med att stänga gränsen för persontrafik.frakten går igenom som vanligt.även arbetstrafiken rullar på.

Kan tänka mig att guldgrävning i egen inmutning klassas som arbete ,man betalar ju pengar till staten för att få gräva där .de är min egen syn på det .man kan ju fråga tullen ? . Vad jag vet nu så i morgon eftermiddag stängs gränser .....halt driefasen står det vid bomen ^-^  :))
vaska stället först innan du gräver