Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Starthjälp

Startat av HANNU, 05 mars, 2018, 06:59:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Hennes jobbil (Kommunägd) har sin parkeringsplats här hemma. Det blir inte så många kilometer med bilen på dagarna, så batteriet klarar sig inte kylan. Är dieselvärmaren på, då räcker inte strömmen till att starta bilen när batteriet är kall och dåligt laddat, speciellt på måndagsmårgon efter att stått över helgen. Nu kom hon hem med en apparat som jag sett på YouTube, men varit lite skeptisk om den verkligen fungerar.
Denna morgon fick den visa vad den går för.
Helt galet, den laddas med telefonladdaren, men den gav fart till startmotorn som om det var sommarvärme.
Den har även en 12V, två miniUSB och två Vanliga USButtag
Vad den har kostat, vet jag inte, är kommunen som köpt.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

johanssonsan

Citat från: HANNU skrivet 05 mars, 2018, 06:59:29
Hennes jobbil (Kommunägd) har sin parkeringsplats här hemma. Det blir inte så många kilometer med bilen på dagarna, så batteriet klarar sig inte kylan. Är dieselvärmaren på, då räcker inte strömmen till att starta bilen när batteriet är kall och dåligt laddat, speciellt på måndagsmårgon efter att stått över helgen. Nu kom hon hem med en apparat som jag sett på YouTube, men varit lite skeptisk om den verkligen fungerar.
Denna morgon fick den visa vad den går för.
Helt galet, den laddas med telefonladdaren, men den gav fart till startmotorn som om det var sommarvärme.
Den har även en 12V, två miniUSB och två Vanliga USButtag
Vad den har kostat, vet jag inte, är kommunen som köpt.

Dött eller klent batteri saknar även spänningen att leverera kraft (A). Den finurliga apparaten höjer spänningen till minst 12V och då kan batteriet leverera den kraft som behövs för starten. Finurligt.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod