Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Stövlar

Startat av johanssonsan, 01 september, 2015, 09:03:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


GuldUgglan

Tråkigt att de inte skriver att det är 2:a sorteringen, vilket det måste vara till de priserna.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

johanssonsan

Förutsätter att du har kollat dina uppgifter om stövlarna med säljaren innan du rackar ner.

GuldUgglan

#3
Citat från: johanssonsan skrivet 01 september, 2015, 10:08:13
Förutsätter att du har kollat dina uppgifter om stövlarna med säljaren innan du rackar ner.

Nope.. Det har jag inte gjort, men jag har en del insyn i hur det brukar vara i den branschen. Inget större fel på 2:a sorteringen men tycker det skall anges klart och tydligt vid försäljning. Jag kan lova dig att inget företag säljer Tretorn under inköpspriserna. Ibland blir tom. företag lurade att köpa in billiga partier på sidan om ordinarie inköpskanaler (Tretorn) och får då 2:a sorteringen utan synliga fel....  Har sett mycket 2:a sorteringen på stormarknader till billiga priser t om.

Hela "Outlet" försäljningen är ju sån, det gäller ju inte bara stövlar. Säljs t.ex. mycket 2:a sort kläder i outletbutiker, kan vara nån snesöm eller nått annat..förutom utgående modeller osv.. Inget konstigt med det.

P.Lindberg pratade med dem förresten under Nolia mässan i Umeå. De hade en hel del bra priser på olika grejer.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

GuldUgglan

Jag får reservera mig lite för det jag skrev tidigare.
Såg nu att det var en tillfällig prissänkning.. så då är det ju inte lätt att veta alla gånger  ;)
Kan ju vara ett restparti de vill bli av med.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Stå på dig, annars gör nån annan det.

GuldUgglan

Citat från: HANNU skrivet 09 september, 2015, 10:33:43
Citat från: johanssonsan skrivet 01 september, 2015, 09:03:41
Bra stövlar till bra pris.
http://www.p-lindberg.se/p/tretorn-sarek-jaktstovlar.aspx?utm_source=P.+Lindberg+-+Nyhetsbrev+Professionell&utm_campaign=057e4a26f0-Vecka_36_Tretorn&utm_medium=email&utm_term=0_7e1288f146-057e4a26f0-259013753

Här hennes stövlar som använts en säsong.
Mina Wiking stövlar höll lika länge.
Nu gäller det Sievi stövlar.

Är de bara en säsong ska du nog reklamera där du köpt dem. Stövlar ska hålla mer än så.
Sen vet man ju inte alltid hur de förvaras i butikerna, och om de haft dem på lager länge.. stövlar är ju färskvara som det är noga med förvaringen. Mörkt och svalt.
Tretorn, Viking, Nokia är alla stövlar som håller måttet. Vissa modeller kan ha vissa brister men det ska gå bra att reklamera, inga problem om det är en seriös butik.
Själv har jag kört med Tretorn Outlast, hur länge som helst.. bra hållbarhet. Den heter Setter nuförtiden.
I år har jag använt Viking Lord, vilket är en bra hållbar klassisk stövel som jag använde mycket på 80-90 talet..
Som sagt.. det kan komma en dålig modell emellanåt som har problem, men på det stora hela ska man nog lita på kända beprövade fabrikat.
(Tretorn Strong ska vara bättre än sådär, Viking likaså...)
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Citat från: GuldUgglan skrivet 09 september, 2015, 15:21:55
Citat från: HANNU skrivet 09 september, 2015, 10:33:43
Citat från: johanssonsan skrivet 01 september, 2015, 09:03:41
Bra stövlar till bra pris.
http://www.p-lindberg.se/p/tretorn-sarek-jaktstovlar.aspx?utm_source=P.+Lindberg+-+Nyhetsbrev+Professionell&utm_campaign=057e4a26f0-Vecka_36_Tretorn&utm_medium=email&utm_term=0_7e1288f146-057e4a26f0-259013753

Här hennes stövlar som använts en säsong.
Mina Wiking stövlar höll lika länge.
Nu gäller det Sievi stövlar.

Är de bara en säsong ska du nog reklamera där du köpt dem. Stövlar ska hålla mer än så.
Sen vet man ju inte alltid hur de förvaras i butikerna, och om de haft dem på lager länge.. stövlar är ju färskvara som det är noga med förvaringen. Mörkt och svalt.
Tretorn, Viking, Nokia är alla stövlar som håller måttet. Vissa modeller kan ha vissa brister men det ska gå bra att reklamera, inga problem om det är en seriös butik.
Själv har jag kört med Tretorn Outlast, hur länge som helst.. bra hållbarhet. Den heter Setter nuförtiden.
I år har jag använt Viking Lord, vilket är en bra hållbar klassisk stövel som jag använde mycket på 80-90 talet..
Som sagt.. det kan komma en dålig modell emellanåt som har problem, men på det stora hela ska man nog lita på kända beprövade fabrikat.
(Tretorn Strong ska vara bättre än sådär, Viking likaså...)

SKITSTÖVLAR, håller om man bara går, men när man böjer sig, som vid bärplåckning, eller skrapar rent i gropen, spricker dom.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Tommybodling

Jag har haft mina Tretorn Setter plus i snart 15 år. Håller frortfarande.

GuldUgglan

Citat från: HANNU skrivet 09 september, 2015, 15:48:06
Citat från: GuldUgglan skrivet 09 september, 2015, 15:21:55
Citat från: HANNU skrivet 09 september, 2015, 10:33:43
Citat från: johanssonsan skrivet 01 september, 2015, 09:03:41
Bra stövlar till bra pris.
http://www.p-lindberg.se/p/tretorn-sarek-jaktstovlar.aspx?utm_source=P.+Lindberg+-+Nyhetsbrev+Professionell&utm_campaign=057e4a26f0-Vecka_36_Tretorn&utm_medium=email&utm_term=0_7e1288f146-057e4a26f0-259013753

Här hennes stövlar som använts en säsong.
Mina Wiking stövlar höll lika länge.
Nu gäller det Sievi stövlar.

Är de bara en säsong ska du nog reklamera där du köpt dem. Stövlar ska hålla mer än så.
Sen vet man ju inte alltid hur de förvaras i butikerna, och om de haft dem på lager länge.. stövlar är ju färskvara som det är noga med förvaringen. Mörkt och svalt.
Tretorn, Viking, Nokia är alla stövlar som håller måttet. Vissa modeller kan ha vissa brister men det ska gå bra att reklamera, inga problem om det är en seriös butik.
Själv har jag kört med Tretorn Outlast, hur länge som helst.. bra hållbarhet. Den heter Setter nuförtiden.
I år har jag använt Viking Lord, vilket är en bra hållbar klassisk stövel som jag använde mycket på 80-90 talet..
Som sagt.. det kan komma en dålig modell emellanåt som har problem, men på det stora hela ska man nog lita på kända beprövade fabrikat.
(Tretorn Strong ska vara bättre än sådär, Viking likaså...)

SKITSTÖVLAR, håller om man bara går, men när man böjer sig, som vid bärplåckning, eller skrapar rent i gropen, spricker dom.

Reklamera om de bara är ett år.. Strong är ju av Tretorns billigaste modeller men de ska hålla för bärplockning ändå. Du har nog fått ett dåligt förvarat par som kanske haft några år på nacken i butiken...
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Köpte dessa Viking stövlar  i Saariselkä.
Duger till att klippa gräset.
Det flesta stövlar håller om man bara går med dom, men inte när man jobbar knäböjd.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gruvfogden

Jag kör med Dunlop Gruvstövlar. Har haft mina nu i 5 år. Både på jobbet och fritiden. Klarar ner till -40 grader. 2800 kr. Värt varenda öre.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

HANNU

Citat från: Gruvfogden skrivet 02 oktober, 2015, 10:09:29
Jag kör med Dunlop Gruvstövlar. Har haft mina nu i 5 år. Både på jobbet och fritiden. Klarar ner till -40 grader. 2800 kr. Värt varenda öre.
Det vore skam om dom inte skulle hålla fem veckor i guldfältet.
Stå på dig, annars gör nån annan det.