Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Katt vs Guldgrävare

Startat av Pappagoran, 01 februari, 2014, 19:14:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Ja ni som vet vem jag är blir säkert inte förvånade över denna reflektion.

Jo, jag var ute och gick med hunden för en stund sedan (inget konstigt med det) men som vanligt tänker man ganska mycket när man är ute och går. Idag (trots att det var hunden som gällde) kom jag att tänka på katten, gropar, skit och guldgrävare! Då slår det mig att en katt och en guldgrävare är ganska lika i beteendet fast med lite olika mål.

En katt gräver en grop, skiter i den och krafsar igen den. Klart!

En guldgrävare gräver en grop, letar som en galning i den hur länge som helst innan han inser att
han bara hittat skit. Krafsar igen den och påbörjar snabbt som ögat ett nytt hål!

Jag vet att hos både katten och guldgrävaren handlar detta grävande om ett inbyggt behov men jag måste erkänna att katten kanske är smartare då den gräver för att bli av med skiten emedan guldgrävaren gräver med en förhoppning att hitta något annat än skit! Hmm hmm hmm


I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Blasfeministen

Men de som adopterar andras hål (som endel påstår, bara kvinnor och rookies gör), är de hundar?

Har ju märkt att våran jycke gärna letar upp kattrernas "kvarglömda guldklimpar" i gräsmattan och mer än gärna käkar upp det utan att skämmas.

Ace112

" Den som gräver en grop åt andra...
 
  ...får oftast ont i ryggen. "
Många bäckar små...

rainman1618

Citat från: Pappagoran skrivet 01 februari, 2014, 19:14:23
Ja ni som vet vem jag är blir säkert inte förvånade över denna reflektion.

Jo, jag var ute och gick med hunden för en stund sedan (inget konstigt med det) men som vanligt tänker man ganska mycket när man är ute och går. Idag (trots att det var hunden som gällde) kom jag att tänka på katten, gropar, skit och guldgrävare! Då slår det mig att en katt och en guldgrävare är ganska lika i beteendet fast med lite olika mål.

En katt gräver en grop, skiter i den och krafsar igen den. Klart!

En guldgrävare gräver en grop, letar som en galning i den hur länge som helst innan han inser att
han bara hittat skit. Krafsar igen den och påbörjar snabbt som ögat ett nytt hål!

den var bra

Jag vet att hos både katten och guldgrävaren handlar detta grävande om ett inbyggt behov men jag måste erkänna att katten kanske är smartare då den gräver för att bli av med skiten emedan guldgrävaren gräver med en förhoppning att hitta något annat än skit! Hmm hmm hmm
gammal man gör så gott han kan, hoppet om guld finns ju där- gräv djupare bara

Pappagoran

Citat från: Blasfeministen skrivet 22 oktober, 2014, 17:57:02
Men de som adopterar andras hål (som endel påstår, bara kvinnor och rookies gör), är de hundar?

Har ju märkt att våran jycke gärna letar upp kattrernas "kvarglömda guldklimpar" i gräsmattan och mer än gärna käkar upp det utan att skämmas.

Nej nej nej @Blasfeministen det är inte vare sig kvinnor eller hundar. Det är illrar! Ja och så vi förstås som lät oss övertalas av just en @iller  :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Brickan

Det har hänt, att jag grävt ner mitt "skit", hittat mycket intressant material.
Katter skiter i det, hundar med.