Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Borax Skogsäventyr och Prospekteringar

Startat av borax, 31 mars, 2019, 18:46:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

iller


borax


borax

Hej jag åkte på en riktig förkylning men börjar bli bättre nu så jag hoppas kunna krossa materialet som jag hämtade för någon vecka sedan och göra en liten filmsnutt och se om det är något guldkorn i det. //borax

borax

Hej! Ingen krossning än är så himla hostig så jag får vänta ett tag till. //borax

johanssonsan

Citat från: borax skrivet 13 maj, 2019, 09:02:14
Hej! Ingen krossning än är så himla hostig så jag får vänta ett tag till. //borax

Krya på dig.

borax

Hej. Jag hade fått lunginflammatiion så jag får ta det lungt ett tag framöver men jag återkommer. //borax

rainman1618

Citat från: borax skrivet 21 maj, 2019, 09:14:32
Hej. Jag hade fått lunginflammatiion så jag får ta det lungt ett tag framöver men jag återkommer. //borax
du får krya på dig borax. du behövs på forumet

gammal man gör så gott han kan, hoppet om guld finns ju där- gräv djupare bara

borax

Citat från: rainman1618 skrivet 24 maj, 2019, 14:04:35
Citat från: borax skrivet 21 maj, 2019, 09:14:32
Hej. Jag hade fått lunginflammatiion så jag får ta det lungt ett tag framöver men jag återkommer. //borax
du får krya på dig borax. du behövs på forumet
Tackar jodå jag kommer tillbaka hinken står och väntar så det blir någon dag  som jag ska krossa det och då kommer filmsnutten så får vi se om det är något guldkorn i det. //borax

borax

Hej nu är jag tillbaka igen! Här kommer en liten filmsnutt på dagens latprospektering. Jag har även byggt ett skåp till mopedbilen som går att fälla upp. //borax

https://youtu.be/cuwCsTDmH7s

borax

Hej på er! På dagens prospektering vart det lite annorlunda guld som jag hittade så jag lägger upp några bilder på det som jag tog vid hemkomsten :D. //borax

borax

Hej! Lägger upp lite bilder på dagens prospektering. Jag var till ett ställe och krossade lite sten efter en sprängning som dom har gjort. Krossningen siktade jag i min 4stegs sikt 10,20,40,60 mesh sen vaskade jag materialet i disk
baljan som jag har med mig. Det vart 2 microkorn som jag sparade i guldröret så nu är jag en rik man ;D.//borax

borax

Citat från: borax skrivet 14 september, 2019, 15:45:42
Hej! Lägger upp lite bilder på dagens prospektering. Jag var till ett ställe och krossade lite sten efter en sprängning som dom har gjort. Krossningen siktade jag i min 4stegs sikt 10,20,40,60 mesh sen vaskade jag materialet i disk
baljan som jag har med mig. Det vart 2 microkorn som jag sparade i guldröret så nu är jag en rik man ;D.//borax
mera bilder.//borax

borax

Hej! Lägger upp en länk till en gubbe på youtube som gör egna rännor och miller table med enkla verktyg. /borax
https://www.youtube.com/user/utahavalanch/videos