Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Bygga egen vaskränna

Startat av Rogga, 11 april, 2014, 12:10:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rogga

Hej alla erfarna vaskare. Jag är nybörjare på detta men skulle vilja ha tips av någon var man exempelvis köper spagettimattor någonstans . Och gärna någon som har bilder,mått och material för att bygga en ränna.

Mvh/Rogga

Pappagoran

Hej och välkommen hit Rogga.

Tror du finner svar på dina frågor genom att använda sökfunktionen. Sök på "spagettimatta"
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Rogga

Okay tack för svar. Får kolla om jag hittar nåt .

ultralasse (Lars Langö )

#3
Det finns många bilder på rännor/HB under fliken " Media ".  Titta runt lite där så får du säkert roliga ideér .
kolla förs runt vilken typ av ränna som du vill bygga inna du betäller mattor. (rätt matta till rätt ränna är A&O  ;)

Lycka till  ;D
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

Roger


Lucky Swede


newstream

Välkommen.

Skickat från min ST17i

Spade, ett undervärderat redskap.

iller

Ang bygga ränna så se det såhär... Ju bredare desto mer vatten behövs över lag. Jag skulle säga att för en ränna så 25-30cm är lagom och 80-100cm lång, plus en v-formad tratt längst fram som är rännan bredd *3 bred. Höjd på rännan tja ca 8-10cm kanske. Sen kör du med minersmoss och sträckmetall i rännan. Kanske nån v-ribbad matta istället för minersmoss men mattias är upp till dig.

GurraGranit

Jag har fått tag i räfflad gummimatta och sträckmetall.

Om jag använder gummimattan i hela rännan samt kortare partier om låt säga 10 cm med sträckmetallen ovanpå gummimattan. Skulle detta funka?

iller

Citat från: GurraGranit skrivet 25 juli, 2020, 17:23:26
Jag har fått tag i räfflad gummimatta och sträckmetall.

Om jag använder gummimattan i hela rännan samt kortare partier om låt säga 10 cm med sträckmetallen ovanpå gummimattan. Skulle detta funka?

räfflad matta, spaghettimatta ovanpå och sen sträckmetal över allt det så har du något som funkar.