Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Träning inför guldsäsongen

Startat av Osmiridium, 08 mars, 2020, 11:27:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Osmiridium

Har tänkt lite på hur man kan förbereda sig för säsongen. Nu när det är cirka 100 dagar till mitten av Juni då säsongen drar igång på riktigt tänkte jag passa på att tipsa om träning. Det finns fortfarande gott om tid att bli starkare och uthålligare till sommarens grävning!

Själv så kör jag korta workout-pass varje dag, 5-10 minuter hemma. Det är bara att sätta på lite go musik och köra igång, det krävs varken gym eller konstigheter. Sen när våren kommer på riktigt blir det regelbunden grävning i trädgårdslandet också  8)

En gång var eller varannan vecka försöker jag utmana mig själv, senast igår så var jag ute och gick runt ett naturreservat med 25kg ryggsäck+kläder. Cirka 1½ timme vandring i terräng, lite försmak på sommarens vandringar i Lemmenjoki. När det är lite varmare så gillar jag att ta långa cykelturer på ett par mil. Det är bra att få lite tyngre träning någon gång ibland också.

Så om du har tänkt att komma i lite bättre form till sommarens guldäventyr, börja idag! 5-10 minuter om dagen räcker för att känna skillnad, jag garanterar det  C:-)

Vad har ni andra för träningsstrategier?

gold01

#1
Hej på er! Jag kör lite gym och cyklar till jobbet nästan varje dag ungefär 2 mil cykel.
Men jag cyklar lite för att jag är snål inte för träningens skull (smålänning)
Muskler som man får på gym är kanske inte det bästa när man ska vara uthållig..
Men visst är det skillnad om man tränar lite lagom.
Viktigast av allt är att man tycker om den träning man utför annars slutar man!

HANNU

Har hund. 7-8 km om dan i rask takt.
Senaste två säsång har jag blivit sjuk på inmutningen.
Får jag hålla mig frisk, borde det inte bli problem. Fast märker att åren ändå tar sitt lite sakta.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Osmiridium

Citat från: HANNU skrivet 08 mars, 2020, 15:25:08
Har hund. 7-8 km om dan i rask takt.
Senaste två säsång har jag blivit sjuk på inmutningen.
Får jag hålla mig frisk, borde det inte bli problem. Fast märker att åren ändå tar sitt lite sakta.

Jo den där vovven måste ju ut i alla väder, bättre anledning att röra på sig kan man inte få :) Du får akta dig för den där källan i år Hannu, tror vattnet där var skumt. Kände mig helkass i magen den dagen jag drack av det också. Tredje gången gillt, nu får du ha en frisk säsong  8)

Och visst tar åren sitt, men man kan alltid kämpa emot  O:-)

gangsing finne

#4
Själv spelar jag hockey och innebandy en gång i veckan.plus armhävningar 1x 20  ca.en ggr veckan.har i generna böjelse att gå upp i vikt.så det gäller kämpa mot alla odds C:-) .
Nu när det är corona hysteri, så gäller det att vara extra noga med att tvätta händran.gillar verkligen att gräva så fläsket brinner med stor låga :)).speciellt när tvättverket funkar och fångar minst 90% av guldet .härlig kännsla då...
vaska stället först innan du gräver

gangsing finne

Oftast så blir hårda arbetare sjuk på lovena/semestrarna.ett tipps är att en vecka innan avfärd till finland är det att ,det mesta är packat och klart .så kropp o knott får varva ner innan avfärd .
vaska stället först innan du gräver

Grävmaskinisten

Citat från: gangsing finne skrivet 08 mars, 2020, 20:21:06
Oftast så blir hårda arbetare sjuk på lovena/semestrarna.ett tipps är att en vecka innan avfärd till finland är det att ,det mesta är packat och klart .så kropp o knott får varva ner innan avfärd .

Stämmer bra!
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

Osmiridium

Citat från: gangsing finne skrivet 08 mars, 2020, 20:21:06
Oftast så blir hårda arbetare sjuk på lovena/semestrarna.ett tipps är att en vecka innan avfärd till finland är det att ,det mesta är packat och klart .så kropp o knott får varva ner innan avfärd .

Bra tips, fyller på med att det är bra att låta resan ta lite tid också. Jag tar 3 dagar på mig att köra 200 mil till Finland och samma på vägen hem. Visst går det att köra ett helt dygn i sträck, men varför inte njuta av resan och koppla av lite på vägen också  8) E45 är lugn och vacker  O:-)

HANNU

Citat från: gangsing finne skrivet 08 mars, 2020, 20:21:06
Oftast så blir hårda arbetare sjuk på lovena/semestrarna.ett tipps är att en vecka innan avfärd till finland är det att ,det mesta är packat och klart .så kropp o knott får varva ner innan avfärd .
Exakt, stannar i Kemijärvi och fiskar en vecka innan jag far till Lemmenjoki.
Stå på dig, annars gör nån annan det.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod