Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Metallslöjd i Stockholm m. omnejd?

Startat av goldthumb, 22 augusti, 2016, 12:11:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

goldthumb

Hej,

Som lägenhetsboende, och med växande drömmar om stora guldfångarmanicker undrar jag om någon här vet om någon förening för t.ex. metallslöjd eller liknande? Google hittar inget åt mig förutom en del svetskurser o.s.v.

Det kanske finns någon här med maskiner och utrymme som vill starta något? Vore ju kul att träffa andra och att slippa renoveringsbehov efter man punktsvetsat en grizzlybar på parketten hemma.

HANNU

Citat från: greenthumb skrivet 22 augusti, 2016, 12:11:34
Hej,

Som lägenhetsboende, och med växande drömmar om stora guldfångarmanicker undrar jag om någon här vet om någon förening för t.ex. metallslöjd eller liknande? Google hittar inget åt mig förutom en del svetskurser o.s.v.

Det kanske finns någon här med maskiner och utrymme som vill starta något? Vore ju kul att träffa andra och att slippa renoveringsbehov efter man punktsvetsat en grizzlybar på parketten hemma.

Finns färdiga, körklara att köpa här på forumet.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gruvfogden

Makers space i Sthlm

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

goldthumb

Citat från: HANNU skrivet 22 augusti, 2016, 14:47:17
Finns färdiga, körklara att köpa här på forumet.

Jo, jag har sett det, och i april nästa år köper jag säkert en, men tills dess, vill jag prova att sätta tänderna i något jag aldrig gjort förut. Har tyvärr en teoretisk utbildning och ett teoretiskt arbete. Vore underbart att bygga något, vilket jag tror jag klarar. :-)

goldthumb

Citat från: Gruvfogden skrivet 22 augusti, 2016, 17:15:50
Makers space i Sthlm

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Ser mycket intressant ut, dock såg jag i kommentarerna att svets har de ej. Men det kan man ju klara sig utan.

GoranS

Inte för att förstöra entusiasmen, men varför hetsar alla med "stora maskiner" innan man hittat guld? Tänk på att du måste ha en stor bil för stora maskiner också, sen måste du ha stora muskler om du ska dra dina maskiner dit ingen grävt förut.

Några norrmän byggde ju en pråmdredge likt dem i Nome, och de har kört den hela sommaren men bara hittat typ två microkorn. Jag hittade femton korn i en testpanna i somras och femton i nästa med, i Sverige. Allt handlar om att vara på rätt plats, sen kan man fundera på hur mycket man vill investera i utrustning.

Guldbob

Oftast är det billigast att köpa färdiggjorda utprovade grejor, men visst är det kul att bygga själv och se hur det fungerar?
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se