Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Gold hog matta

Startat av HANNU, 10 maj, 2014, 10:58:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ekcoj


HANNU

 :) då är mattan hemma. Till priset där ovan
Stå på dig, annars gör nån annan det.

HANNU

GoldHog skär alla bitarna till rätt mått innan limningen. Lite svårt att få dom kapade vinkel rätt.
Efter som dom är några cm längre, till en 30cm bred ränna, 4-5cm. Då kapar jag dom till tre delar och limmar ihop. Ca 31-32cm.
Där efter skär jag efter en linjar hela mattan. Då får man dom raka och till rätt mått.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Guldbob

Mattorna är på väg till Paydirt.se , UR, Scrubber och Razorback.
Hoppas att de är hemma till mitten av mars, jag har bara beställt ett tretiotal så begränsad mängd.
Lägger upp dem på sidan så fort jag vet priset. Väntar även på en annan sändning från USA med grejor, även de kommer upp på sidan snart.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

olsson

Hannu, vilken sättning har du i rännan på mattorna. Kommer själv att ha 11 matt bitar i min gold hog look a like viper men tänkte sätta 1 eller 2 river hog i mitten för att bromsa upp flödet lite och sen släppa på igen med scrubber och razorback och sluta med 1 ur. man är ju lite nyfiken på hur ni kör och kört era mattor.

HANNU

#44
Kör med
2 UR
1 SCRUBBER
2 DAWN
1 BEROCK
1 SCRUBBER
2 BEDROCK
1 DAWN
2 BEDROCK
1 DAWN
1 UR
Först har jag en reverse riffes
Vi får se, Fogden kanske dömer ut det hela.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

olsson

Tack Hannu, ja vi får väl se om någon har invändningar på det. Har själv kollat igenom vad doc på gold hog anser men det är väl som med allt annat test och erfarenhet gör slut resultatet.

HANNU

Nackdelen är ju att när man limmat ihop dom är det för sent att ångra sig.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

johanssonsan

Sätt ihop mattorna med en stadig tape på baksidan tills du är nöjd med resultatet.

Skickat från min GT-I9070 via Tapatalk 2


Guldbob

Gold Hogs mattor är bra mattor men inte helt genomtänkta.
Med tanke på mattornas tjocklek vore det inte svårt att göra ett bra interlocksystem men det är klart, silvertape och något bra snabb eller vulkande lim gör ju susen, bara det att det är ett elände att ändra din matt konfiguration.
För gamla i gemet så är detta inget problem, de vet oftast vad de vill ha.
Men för nybörjaren ett elände.
Jag säljer Goldhog mattor, detta för att de är bra, men inte särskilt praktiska.
Jag skulle tro att inom ett år så finns det likvärdiga eller bättre mattor att köpa i Europa.
För er som håller på med flyg så är högtryckszoner och lågtryckszoner ingen nyhet, de nyttjar vi varje gång vi flyger.
Basic knowledge alltså, hur vatten beter sig faller i grund och botten inom samma kategori.
Problemet är snarast att vi är en liten grupp, att ta fram några verktyg för några olika mattor kostar massor med pengar. Därför köper vi från Amerika. Inte för att de är bättre utan för att vi är för få. Vi får hoppas att detta förändras.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

soggybottom

Tänker inte vara negativ till gold hog mattor, säkert jättebra.men själv kör jag med billig dörrmatta modell spaghetti o sträckmetall.detta fungerar ok vad jag har märkt.4.3gram finland 4dagar.övrigt kör jag  liknande setup för microguld skillnad är längd på ränna samt hastighet/flöde på vattnet.fångar 90% av microt.att det är lite meck att skölja mattorna gör inte så mycket tycker jag, dels får man vila från spaden och även få en indikation om vi är på rätt väg.vi tömmer ofta av den anledningen. Vi tappade även guld i finland..om detta berodde på blå rännan vet vi inte säkert men vi ersatte den omgående med ännu en dörrmatta.vi provade även att lägga en grov skrapmatta direkt i gruslådan lite förvånande att mesta guldet låg kvar där och ej gick vidare till mattorna i rännan.om man inte kan av ekonomiska skäl köpa all grannlåt som finns så fungerar väldigt enkla grejor utmärkt, knepet är att orka gräva. :)

Verktygsmakaren Sven

till maj träffen borde mina mattor/matta vara klar  är de klara blir det special pris till de som är på träffen  ;)
Lättjan är uppfinningarnas moder/
Ingenting är omöjligt det Omöjliga tar bara lite längre tid

HANNU

Citat från: HANNU skrivet 31 januari, 2015, 09:22:22
Har nu betalat fakturan till GoldHog.
Det blev 490 kr /platta. Ända hem.
Förstår inte att det nu var 15 kr billigare än förra gången med tanke på att dollarn nu är starkare.   :)  :P
Där till kommer 125 kr som består av tull, moms och postens avgift.
615 kr per platta blev sista beställningen.
Stå på dig, annars gör nån annan det.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod