Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Gold hog matta

Startat av HANNU, 10 maj, 2014, 10:58:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HANNU

#13
Gräve upp tråden om Goldhog mattorna. Det flexibla snabblimmet var suveränt
Dock dyrt, 90 kr per flaska, fast det räkte till 3 meter mattor av 30 cm  bredd
Stå på dig, annars gör nån annan det.

kebbe65

Citat från: Infaustus skrivet 12 maj, 2014, 06:48:03
Har man ruggat/avfettat gummi ytorna och limmar med superlim så håller skarvningen,men det blir en stor och ganska otymplig rulle från till ex asbankern som ska sköljas så en vanlig 90l murbruks balja är pågränsen att den är förliten,men med en smalare matta så blir den ju mer hanterbar,jag limmade bilmattorna i till min hp med super attack och en testremsa så jag skulle se om det höll, böjde och vred den och drog i ändarna tills gummit gick sönder men skarven var hel,superlimmet smälter gummit så det blir som en homogen bit.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
kom ihåg att avfettning inehåller fett..
Kör med primer så sitter det garanterat.
typ denna
http://www.veidec.com/products/se/easy-primer-epr-500ml.html
Jag kanske inte alltid har rätt svar, men jag har många svar.

HANNU

#15
Citat från: kebbe65 skrivet 25 augusti, 2014, 21:17:01
Citat från: Infaustus skrivet 12 maj, 2014, 06:48:03
Har man ruggat/avfettat gummi ytorna och limmar med superlim så håller skarvningen,men det blir en stor och ganska otymplig rulle från till ex asbankern som ska sköljas så en vanlig 90l murbruks balja är pågränsen att den är förliten,men med en smalare matta så blir den ju mer hanterbar,jag limmade bilmattorna i till min hp med super attack och en testremsa så jag skulle se om det höll, böjde och vred den och drog i ändarna tills gummit gick sönder men skarven var hel,superlimmet smälter gummit så det blir som en homogen bit.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
kom ihåg att avfettning inehåller fett..
Kör med primer så sitter det garanterat.
typ denna
http://www.veidec.com/products/se/easy-primer-epr-500ml.html
Infa menade nog inte avfettningsmedel utan att tvätta av. Jag tvättade med aceton, blev bra.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

HANNU


Kompletterade med några Goldhog mattor. Kostnaden med allt per matta blev 503 kr
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Guldbob

#17
Om ni vill ha ett flexibelt riktigt superlim som inte hårdnar utan utan förblir flexibelt för att limma era GH mattor, använd Permabond - 737 black magic. Detta är är riktigt superlim med flexibla egenskaper.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

HANNU

GoldHog mattan har blivit nära 30% dyrare från när jag senast köpte.
På grund av dåligt kurs på kronan.   :-[
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Guldbob

#19
Jag har tittat på att ta hem ett gäng och sälja, vem vill köpa en goldhog matta för 650-675kr/st?
Vad finns det för val? Inget ännu...
Kanske några rammlade bort nu. Gold Hog har inget reseller program och de ger inga rabatter.
De säger bara vår matta är inte för alla, köp om du vill eller stunta i det vi har nog med kunder.

Nå ja, jag kommer att plocka het et gäng av be vanligaste. Om någon vill beställa så gör det nu. info@paydirt.se
Den 5/2 går min beställning till goldhog.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Gruvfogden

Citat från: Guldbob skrivet 30 januari, 2015, 09:23:09
Jag har tittat på att ta hem ett gäng och sälja, vem vill köpa en goldhog matta för 650-675kr/st?
Vad finns det för val? Inget ännu...
Kanske några rammlade bort nu. Gold Hog har inget reseller program och de ger inga rabatter.
De säger bara vår matta är inte för alla, köp om du vill eller stunta i det vi har nog med kunder.

Nå ja, jag kommer att plocka het et gäng av be vanligaste. Om någon vill beställa så gör det nu. info@paydirt.se
Den 5/2 går min beställning till goldhog.

650-675 kr? Jag ställer mig lite undrande till hur du får fram den summan. Med nuvarande priser på GH så skulle jag, om jag haft shopen kvar, sålt mattorna för 475 kr st.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

HANNU

Citat från: Gruvfogden skrivet 30 januari, 2015, 10:35:10
Citat från: Guldbob skrivet 30 januari, 2015, 09:23:09
Jag har tittat på att ta hem ett gäng och sälja, vem vill köpa en goldhog matta för 650-675kr/st?
Vad finns det för val? Inget ännu...
Kanske några rammlade bort nu. Gold Hog har inget reseller program och de ger inga rabatter.
De säger bara vår matta är inte för alla, köp om du vill eller stunta i det vi har nog med kunder.

Nå ja, jag kommer att plocka het et gäng av be vanligaste. Om någon vill beställa så gör det nu. info@paydirt.se
Den 5/2 går min beställning till goldhog.


650-675 kr? Jag ställer mig lite undrande till hur du får fram den summan. Med nuvarande priser på GH så skulle jag, om jag haft shopen kvar, sålt mattorna för 475 kr st.
Senast jag köpte i november fick jag betala 502 kr per platta. Men som sagt, en dollar idag är dyrare vad det var då.
Får se när jag får bekräftelsen till min beställning idag, vad det blir för pris.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

newstream

#22
Beställer jag 4 mattor från goldhog betalar jag ca 2000 kronor inkl flygfrakt. Fraktbolaget är Jetcarrier,

Med det nu tänkta priset så blir det 3 mattor för ca 2000, är det då med eller utan frakt??

Så för mig är det självklart hur jag kommer göra.
Spade, ett undervärderat redskap.

Sluiceman Dan

Är gärna med och beställer GH mattor om det går bra.
Givetvis delas frakten emellan  :D

Med vänlig hälsning,
Mr Johansson.
Ge inte upp - Guldet finns därnere... Gräv djupare 😝
INSTAGRAM: dan_sluiceman_dan
Delägare i Skäggwood och Midnight Miners Prospecting 🤠⚒⛏

Gruvfogden

Om ni ska beställa och vill ha billig frakt och bekymmersfritt förtullande så kan jag hjälpa er.
Ett paket på 20 kilo på 1m x 25cm x 30 cm kostar 295 kr från Usa och hit.

Exempel: 10 goldhog mattor har ovanstående mått. Pris per matta ca 300 kr.
Totalt blir detta:
Mattor, 3000 kr
Frakt,   295 kr
Moms,  825 kr
Tull,     240 kr

Summa: 4360 kr

Totalt 436 kr / matta
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Guldbob

#25
GoldHog mattorna blir så dyra tyvärr, Jag tänket ta hem i första sändningen 15 mattor och beräknar enligt följande.

USD till SEK 8.35
Vikt i snitt per matta 1.4kg

Pris i snitt / matta 36 USD = 36*15=540 USD = 4510kronor
Internfrakt inom USA 28 USD= 28*8,35 = 240 kronor
Jetcarrier med båt usa till Sverige = 1180kronor
Intern post i Sverige ca 300kronor
summering:
Matta 4510kronor
frakt i usa 240kronor
Jetcarrier 1180kronor
frakt i Sverige 300kronor
Detta blir totalt 6850kronor
Staten vill ha moms på detta belopp 1710kronor
sammanslaget blir det 8560
detta utslaget på 15 mattor blir 570kronor/st
Jag vill ha en marginal för lagerhållning och omkostnad på 15% vilket är jävligt lågt.
570kronor +15% = 655kronor per matta.
så räknar jag.
Mattorna kommer att ligga på mitt lager i Karlsborg och jag kan skicka samma dag, du har mattan i handen på 2-3 dagar. kan det bli bättre? nej. Är det billigt Ja!
mattpris ut till kund 655kronor/matta.
@HANNU kommentar stämmer det har gått upp med 30%.

Jag beställer som sagt den 5 februari via båtfrakt.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod