Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Vad gör ni med allt guld ni hittar? 😃

Startat av jejja, 31 juli, 2018, 15:20:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jejja


Bothner(Kenneth)

Spar! I olika rör efter fyndplats. Om jag hittar flera hekto kanske jag säljer..

burris

Den som letar han söker.

Nugget

Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

jejja

Men om ni säljer till vem då? Jag undrar om man kan smälta ner och göra smycken?

Eucitzen

Citat från: jejja skrivet 02 augusti, 2018, 11:57:10
Men om ni säljer till vem då? Jag undrar om man kan smälta ner och göra smycken?

Jag säljer ju inte. Men det går att smälta ner och göra smycken; bara hitta rätt juvelerare.
En del smälter ner större mängder direkt, så det guld du lämnar in kanske inte är det guld du får tillbaka till 100%.
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Grävmaskinisten

Som du kanske märker så hittar vi ju inte kilovis med guld och därför så är det få som säljer, själv tycker jag det är roligt att ta fram och titta på när guldfebern blir som värst👍
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

Mekis

Med vänlig hälsning

Mekis

vedboden

mindre bitar och micro brukar jag sälja här på forumet.  500 :- grammet   fint guld från finland.   pelle vedboden

HANNU

#9
En del smälter till tackor och ha dom som dörrstopp.
Min räcker inte sä långt..
Gott Nytt år till er alla.
@kennet magnel/juveler
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Osmiridium

Är det där granater från Lemmenjoki Hannu? Det var verkligen fina smycken, mottagarna måste vara lyckliga  C:-)

Gott nytt år!

HANNU

#11
Citat från: Osmiridium skrivet 31 december, 2020, 17:30:19
Är det där granater från Lemmenjoki Hannu? Det var verkligen fina smycken, mottagarna måste vara lyckliga  C:-)

Gott nytt år!
Till mina älskade döttrar.
Granater, ja. Men mina var inte tillräckligt fina.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

serpent

Vad gör jag med guldet? Tja, har inte mer av det, än att jag tar fram det ibland och tittar på det och gläds över dess skönhet. :)
Gott Nytt År Alla prospekterare där ute. Hoppas 2021 blir ett kanonår för er!  :)