Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Har ni hittat guld i vägtrummor?

Startat av bjorne, 14 februari, 2013, 19:58:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorne

Ja som rubriken lyder har ni hittat något guld i vägtrummor?

Kiruna

nej  :) vägverket gillar inte att man tar hem dem för finvaskning  :o

bjorne

Citat från: Kiruna skrivet 26 februari, 2013, 17:52:08
nej  :) vägverket gillar inte att man tar hem dem för finvaskning  :o

Hehe, nej det är kanske inte är så populärt.

Min tanke var att man snabbt kunde prospektera stora områden genom att glida runt med bilen på skogsvägar och ta prover.
Antingen med en hendersonpump alternativt om man har tillgång till något litet barn som får krypa in och ta prover  ;)

smurfix

vill bara smyga in ett litet tipps och hoppas det är ok.
ska du in med henderson manicken i vägtrumman så köp avloppssugen på biltema. på den sugen sittar en fin "tratt" som passar på henderson vilket du kan sätta en slang på och har då en utmärkt sniper. bara ett litet tipps :)

Vandraren

Har funderat på samma sak! Vägtrummor borde vara det ultimala stället :)  En gold ´n sand dredge borde man kunna använda för att suga upp gruset så det hamnar direkt i hinken. Det är något jag ska prova på nu i vår/sommar. Bor i sundsvall så snön och isen ligger fortfarande kvar :(

morgondagensGULD


Det här är något att jobba vidare med och
att rapportera in resultat om.

Jag ser och lär av:
Ralf i vägtrumman

a04andno

Trumman måste väl i så fall vara räfflad så att guldet kan fastna. Funkar inte med betong.

mvh Anders

tompaspa

Ofta är det en kant uppströms som stoppar allt guld in i trumman. Titta där. Jag hittade guldkorn utanför Erikslund, Ånge  ovanför en betomgtrumma. MVH tompasap, Sävsjö

Lucky Swede

#8
5 TOP SECRET PLACES TO FIND GOLD !!! Ask Jeff Williams.

5 TOP SECRET PLACES TO FIND GOLD !!! Ask Jeff Williams.

Helicon

Gud va jag inte tål den där människan på youtube. Kunnig gubbe, men fan så jobbig att lyssna på!

rkubar

Haha! Precis vad jag tänkt om honom, kunnig, intressanta filmer men så jävla irriterande människa att titta på.

Pappagoran

Ha ha ha, ja där går det undan. Kompletera då med mannen från Gold Hog. Ensam med dom bägge i ett
stängt rum skulle leda till självmord om man så skulle behöva kväva sig själv genom att hålla andan.

En som är så snabb att X-3000 verkar stillastående och en som i redan första meningen har upprepat sig minst 4 gånger.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Helicon

Jag är signal-tekniker, jag har sett många stillastående x2000 ;)