News:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Main Menu

Mitt första äventyr i baljan!

Started by iller, 01 February, 2013, 17:33:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iller

Här kommer resultatet av mitt första äventyr i min balja med importerat grus tack vara infastus :D

ulan

Snyggt jobbat! Tänk om man kunde få en sådan vaskpanna varje dag man tar en dusch  :D!
Vart importerade du gruset?

erland82

Infaustus

Du får vaska om,ser att minst en luring saknas,guld och magnetit ihop,ser nästan svart ut det kornet :)
Go big or go home.

Zafire

Ser ju trevligt ut .. Vart skaffade du det gruset?

iller

Gruset var från finland och det var infaustus som skickade med det när han skickade mig en vaskpanna :D

Quote from: Infaustus on 01 February, 2013, 18:28:28
Du får vaska om,ser att minst en luring saknas,guld och magnetit ihop,ser nästan svart ut det kornet :)

Vad menar du? Du hade spikat gruset eller? :P För detta är enbart från det finska gruset du skickade :P

ulan

Schysst snubbe den där Infaustus. Vaskade grus från Ädelfors häromdagen men det innehöll bara en bråkdel av det där ;-).

Infaustus

Ja jag har saltat det åt dig,hade bara grovsiktat koncentrat<8mm kvar så sanden är från badplatsen här i samhället (min planterings sand tunna) guldet är från finland lite olika storlekar som du ser,kollade på magnetit biten innan jag planterade den i påsen och tänkte att den är en bra tränings sak,..guld är inte allt som glimmar men allt som rör sig som guld/långsammare i pannan är oftast guld även om det är svart/oxiderat :),och du såg att det är klipp guld i röret med gul tejp va? på vissa tävlingar så använder dom klippt guldsmeds guld för att få så jämn storlek på kornen som möjligt.
Go big or go home.

iller

Quote from: Infaustus on 01 February, 2013, 19:46:01
Ja jag har saltat det åt dig,hade bara grovsiktat koncentrat<8mm kvar så sanden är från badplatsen här i samhället (min planterings sand tunna) guldet är från finland lite olika storlekar som du ser,kollade på magnetit biten innan jag planterade den i påsen och tänkte att den är en bra tränings sak,..guld är inte allt som glimmar men allt som rör sig som guld/långsammare i pannan är oftast guld även om det är svart/oxiderat :),och du såg att det är klipp guld i röret med gul tejp va? på vissa tävlingar så använder dom klippt guldsmeds guld för att få så jämn storlek på kornen som möjligt.

hehe okej, röret med tejpen har jag inte öppnat ännu, men du säger alltså att det saknas en guldbit? Det är iofs bara första pannan jag visar på bilderna, men jag får köra en runda till sen då :P

Zafire

Hur mycket guld finns att hitta i Finland? jämfört med sverige?

Tänkte om man skulle ta båten över o vaska lite ;)

Infaustus

Hej,i norra finland finns det bra med guld över allt jämnfört med sverige,sen finns det ju ställen med otroligt mycket mer,fast båt går inte att åka såvida du inte har bilen med på båten,det är norr om rovaniemi man ska.
Go big or go home.

awsed

Min första panna nånsin, bara guldförande material från ett litet plaströr, helnöjd :D