Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Hur ser ert 2016 ut?

Startat av GoranS, 07 november, 2015, 15:23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

GoranS

Har ni också det här problemet att ni sitter på jobbet och försöker koncentrera er på något som måste göras...men bara kan tänka på var man ska gräva näst? hela dagen varje dag?

Osmiridium

Det där låter ganska bekant, @GoranS  :)) Du får se till att komma ut de dagar det är möjligt, även om det finns små hinder att övervinna för att det ska ske... Själv ska jag försöka komma med ett tåg 5:30 imorgon bitti. Jag är verkligen inte en morgonmänniska... Men guldet och den nya vaskrännan väntar...  ^-^

olauser

Jo livet som guldgrävare känns avlägset, bara stress[emoji3]. Ja ha försökt vara nybörjare i 3 år. Snart ha ja nått dit. Få väl hoppas att det blir lite fler timmar tillsammans med spaden i år. De har börjat bra iallafall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Osmiridium

Man kan alltid komma ut mer än man tror, låt bara inte ett regnmoln eller något från jobbet som "måste göras" vara ivägen när du har en dag eller eftermiddag fri :D Det känns belönande till tusen när man väl kommit iväg, bara för naturupplevelse och motion, även om guldet kanske gömmer sig ^-^ Så vad säger ni om att åka ut en sväng nu i helgen... :D Sitta inne kan man göra på vintern...

olauser

Nä regnet är ju vad ja vill ha. Solen sabbar bara ögonen på mej. Så i helgen ha ja nog tur.


Skickat från min iPhone med Tapatalk