Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Köpa Paydirt

Startat av Sorken, 18 oktober, 2013, 12:24:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

GuldDan

Citat från: CKarlsson skrivet 18 oktober, 2013, 19:09:40
Citat från: GuldDan skrivet 18 oktober, 2013, 17:02:04
Citat från: BrianIce skrivet 18 oktober, 2013, 16:03:14
Citat från: GuldDan skrivet 18 oktober, 2013, 15:57:06
Jag har köpt en påse. GOLD PAYDIRT 1 Pound Of Rich PayDirt. New!! First time ever triple the gold

Den kostade 31$+18$ frakt   miner7 heter killen jag köpte av och det tog strax under 2 veckor att få hem den.

Resultatet vet jag inte än då jag suger lite längre på karamellen, Jag blir ledig i mitten på nästa vecka så då
ska jag nog vaska igenom påsen.
Ohhhhh!
Fick du betala någon tull/moms för den?

Undrar om det ska anses som att du hade tur eller om jag misstolkat jordbruksverket?

Nej ingen tull och moms, fast det är väl bara på varor som kostar 1200kr och mer?

Sent from my HTC One X using Tapatalk
Alltid moms och tull på införsel från icke Eu land. Finns ingen gräns på värdet. Men mindre paket brukar gå igenom utan att man får betala när det inte står nått värde på paketet.

Nej det där stämmer inte.


Hur mycket tull ska du betala?
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.

* Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.

Källa: http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html


johanssonsan

Å glöm inte bort att komma ihåg att, i de flesta fall,  Posten vill ha en hacka för speditionsavgift. 80.- + moms= 100.-


GuldDan

Jag fick en trevlig överraskning, det var flera som sa klonk i pannan :D

Sent from my HTC One X using Tapatalk


BrianIce

Citat från: GuldDan skrivet 22 oktober, 2013, 23:38:51
Jag fick en trevlig överraskning, det var flera som sa klonk i pannan :D

Sent from my HTC One X using Tapatalk
Sweeet! Ser ut att vara märkbart mer än vad jag lyckades få ihop i gropen under två dagar i Ädelfors i somras (mina vaskkunskaper då var iofs ungefär lika med noll). Till ganska precis halva priset. Nu tror jag ju inte att det går att bli rik på eBay, men lite kul är det iaf :)
/Brian
I lurk, Therefore I am

borax

Fina korn bara å köpa fler påsar :))

Skickat från min Light via Tapatalk 2


Dejamm

Nu måste jag vara lite besvärlig.

Men var är spänningen i detta, köpa paydirt. Det är ju som att köpa en lott med garanterad vinst, men man vet inte vilken vinst det blir... men det blir vinst.

Hmm svårt detta men det får inte mig att känna mig som en guldgrävare utan snarare som en ebaygrävare  ;) .

Kanske trampar nån på tårna nu men man måste ju få vara lite kritisk också.

borax

Jag tror att spänningen är om postgången fungerar också å se om man har blivit grundlurad av den man köper av och framför allt det är väldigt olika med guld i påsarna ;)

Skickat från min Light via Tapatalk 2


borax

Vaskning på ebay är minst lika tufftt som vaskning i naturen ^-^

Skickat från min Light via Tapatalk 2


GuldDan


Citat från: Dejamm skrivet 23 oktober, 2013, 08:33:44
Nu måste jag vara lite besvärlig.

Men var är spänningen i detta, köpa paydirt. Det är ju som att köpa en lott med garanterad vinst, men man vet inte vilken vinst det blir... men det blir vinst.

Hmm svårt detta men det får inte mig att känna mig som en guldgrävare utan snarare som en ebaygrävare  ;) .

Kanske trampar nån på tårna nu men man måste ju få vara lite kritisk också.

Svar till den besvärlige :D

Jag kan ju bara prata för mig själv men anledningen att jag köpte från ebay var helt enkelt i utbildningssyfte.
Jag har inte hittat något större än att man måste ha mikroskop för att se dom små kornen. Så man var ju nyfiken
och nu när jag vaskat så var det lätt värt slantarna, fint guld och nu lär jag inte blanda ihop guld men annat i fortsättningen.

Det var min plan och den gick i lås.

Så jag gick över natten från gröngöling till ebay-vaskare, nästa år blir man kanske guldgrävare på riktigt.

Sen på ett allvarligare plan så tycker att alla får väl göra som dom vill utan att bli kritiserade, det är väl ingen som far illa av att någon köper paydirt på ebay.

Med vänlig hälsning, Dan

lingonben

köpte en påse grus från alaska. visst är det lite som att stjäla godis från barn.
men om man skulle åka till alaska så blir det betydligt dyrare,får se det som ett test :)

Sorken

Jag har också beställt en påse som bör vara halvvägs hit. Har köpt av en som hävdar att hans paydirt är överlägsen andras. Om några dagar så får vi se. Postar resultatet här så kan ni beställa av honom om det nu är så bra som han säger... :)

johanssonsan

Citat från: Sorken skrivet 03 november, 2013, 20:09:08
Jag har också beställt en påse som bör vara halvvägs hit. Har köpt av en som hävdar att hans paydirt är överlägsen andras. Om några dagar så får vi se. Postar resultatet här så kan ni beställa av honom om det nu är så bra som han säger... :)

Ett tag sedan du köpte påsen - bara nyfiken på resultatet.

Guldbob

#25
Måhända att jag är lite part i målet.
paydirt.se kan du köpa paydirt alltid osökt.
Påsarna från Emån garanterar jag minst 0.2gram i men det finns påsar med både 1gram och 0.5gram Guld tillsatt. Så 10 påsar  i samma batch innehåller alltid minst 3.4gram Guld.
Samt en svårare serie med mässingspån, mer svartsand och silverspån och pyrit tillsatt.Guldgaranti!
Sist men inte minst Norskt koncentrat från Irjus inmutningar, bara torkat och laggt i påse.
Inga garantier.
Se gärna på pappagorans blogg om luciaguld.
I kväll kommer paydirts nya sida upp.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se