Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

vad har jag hittat ?

Startat av svelas, 08 juli, 2013, 11:17:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

svelas

hittade 8 st små röda korn när jag gjorde en cleanout dom var tyngst och låg kvar i pannan när jag vaskade konsentratet. någon som vet vad det kan vara ?

Nugget

Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Vandraren

Röda granater skulle jag säga, dom dyker upp i alla olika storlekar nästan jämt i varje panna tycker ja =)

Henrik

Jag röstar också på röda granater.

Som sagt de finns alltid kvar i pannan vid finvaskning!
Hank von häll

Sorken

Kul med dessa granater man sett här senaste dagarna, väldigt snygga. Hoppas man själv får lite sånt i pannan någon dag. Sist jag var ute fick jag ett blyhagel i pannan, det tyckte jag var lite kul. :)  Lite som när meteoritjägarna letar meteoriter, om ni sett serien. Får dom utslag på något som senare visar sig vara något helt annat så kallas det för meteowrong, istället för meteorite.  Men dessa granater kanske inte är helt "wrong" att få :)

GuldDan

Här hittade jag lite intressant läsning om granater:
http://solemineral.se/sole/adel/granat.html

Jag fick lov att googla lite då jag är nybörjare på det mesta vi pratar om här på forumet :)

Pappagoran

Här gissas det hej vilt!  ;D Jag säger bara en sak: Vad det än är ser det väldigt trevligt ut!
(Har inte lärt mig detta med stenar ännu)
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

iller

Det borde vara granater, de finns det en del utav här i sverige. Rubiner och annat finns det nog mindre av och ser ut som de jag hittat också bara att mina var så små så de syntes knappt.

Henrik

Slänger in en bild hur koncentratet brukar se ut vid finvaskning.
Hank von häll

rkubar


martenrosen

Ser coolt ut, ganska likt vad jag hittat. Hittat guld än?

Med vänlig hälsning,

M


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod