Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

FlowPan från Gold Hog

Startat av johanssonsan, 16 november, 2017, 08:06:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gruvfogden

Citat från: Mrhex skrivet 06 maj, 2018, 19:41:29
Ok jag kan börja med att helt förstöra min trovärdiget. jag borde egentligen inte yttra mig då jag är fullkomligt nollad vad gäller erfarenhet.

Jag har ungefär sedan 2001- varit så otroligt påvippen att börja vaska guld på hobbynivå flera gånger, men prioriterat andra intressen. Men jag har hela tiden följt trender och utveckling.
När jag såg hur bäckrännorna kom på bred front, och highbankers började bli mer prisvärda och mattor utvecklades, så blev jag grymt sugen.
Så kan jag ju konstatera att vaskpannorna har varit likadan ungefär i 100-200 år, förutom räffling.

Jag tycker att det är lite intressant i allafall.

När HogPan kom så tyckte jag först den såg lite intressant ut, för att snabbare få ett koncentrat. Jag till och med hade den i kundvagnen ett par gånger. Men över 300$ med frakt var omitiverat. en LÖKKORG för 19,90kr från biltema gör samma sak...nästan. Och det fanns hela highbanker kit inte för långt i från det priset.

När jag såg den första introduktionsvideon på Flow Pan så blev jag först lite skeptiskt, jag tittade på ett par videos till det skickades ut några review exempel av den. Med goda recensioner. Och slutligen för en månad sedan, videon om fine gold.
De fångar verkligen riktigt fint guld och tömmer en stor hink på kort tid.
https://www.youtube.com/watch?v=0yC373Ubo5s&t=768s

Blir man less på det tekniska pratet, så spola fram.

Precis som någon annan skrev så reagerade jag med på de lösa skruvarna.
Dels risken att tappa bort något. Men sedan så har jag på känn att dom kommer vilja "rilla" upp sig och man konstant får efterdra dom. Går ju offra en droppe blå loctite per skruv iofs.

Jag beställde en för några veckor sedan iallafall. jag får skriva en recension utifrån ett nybörjar perspektiv kanske ^^

Själv kör jag med SuperChamp-pannan. Tömmer en hink på 1 minut och tar både micro och nuggets.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Mrhex

#14
Kan var så, jag har läst på om den pannan med, mest ur tävlings vinkel.
Förstår vad du menar men finns vissa skillnader.

kan vara så att jag är en mupp som köpt flow pan, men jag tyckte om iden med den.
Att avsluta köra några snabba vaskningar för att få ett superkoncentrat lockar mig iaf.

Jag vet att det inte finns genvägar, men kan jag göra det litet enklare kan det vara värt det. jag tycker det är roligt att det finns en utveckling inom området även ekonomiskt.

När jag började fanns inte paydirt.se ex.
Inom huvuddelen av mitt intresse fanns inte ens guldström som ett publikt namn.

Sedan har jag Gold Hog FlowPan och Gold Claw combot som jag hoppas ska öka produktionen steget litet.
Kanske det är fjask kanske inte vi får se. Jag gör vad jag kan utifrån vad jag lär mig.
Det sagt så tänker jag ev köpa svenskproducerade M68 ev med highbanker add, kanske det är en bra enhet att köpa som ingångs sluice.

Det enda jag oroar mig för är materialet. Då vissa material häromkring tenderar att vara leriga.
//kram

johanssonsan

Citat från: Mrhex skrivet 08 maj, 2018, 23:23:38
Kan var så, jag har läst på om den pannan med, mest ur tävlings vinkel.
Förstår vad du menar men finns vissa skillnader.

kan vara så att jag är en mupp som köpt flow pan, men jag tyckte om iden med den.
Att avsluta köra några snabba vaskningar för att få ett superkoncentrat lockar mig iaf.

Jag vet att det inte finns genvägar, men kan jag göra det litet enklare kan det vara värt det. jag tycker det är roligt att det finns en utveckling inom området även ekonomiskt.

När jag började fanns inte paydirt.se ex.
Inom huvuddelen av mitt intresse fanns inte ens guldström som ett publikt namn.

Sedan har jag Gold Hog FlowPan och Gold Claw combot som jag hoppas ska öka produktionen steget litet.
Kanske det är fjask kanske inte vi får se. Jag gör vad jag kan utifrån vad jag lär mig.
Det sagt så tänker jag ev köpa svenskproducerade M68 ev med highbanker add, kanske det är en bra enhet att köpa som ingångs sluice.

Det enda jag oroar mig för är materialet. Då vissa material häromkring tenderar att vara leriga.
//kram

Som ingångs sluice kan jag rekommendera en riktigt stadig sluice. https://www.scandredge.com/raennor
Lerigt material bearbetar du enklast i en hink/balja innan det åker i rännan.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod