Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Corona 2020

Startat av gangsing finne, 12 mars, 2020, 10:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Från idag till den  14 april, över påsken gäller stoppen. Hade tängt åka till inmutningen under påsken men får planera om.
Är rädd för att detta kan bli långvarigt, datumet kan ändras om situationen inte blivit bättre.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

karlson

#14
Ja nu har kontoret flyttat hem sedan slutet av föra veckan så nu sitter jag nästan i karantän går bara ut för att handla oss promenera i skogen. Tur att sambon också är hemma annars skulle det bli långtråkigt fast jobbet är stimulerande.
Måste tyvärr säga att jag inte är så hoppfull om man till exempel studera tidigare pandemier brukar det inte blåsa över på några månader   :(
Men håller ändå all tummar för att det skall lösa sig så att man kan åka till Finland i juli. :)
Även små korn kan bli mycket

vedboden

Har nog blåsigt över till sommaren gissar  jag på.föresten vi som har guldfeber är immuna mot Corona.ses till sommaren. Pelle.goldrush vedboden

johanssonsan

Bekräftad utveckling globalt av Corona, 168 länder. Blir till att håla tummarna hårt för att spridningen skall plana ut och sen dyka.

HANNU

Citat från: vedboden skrivet 23 mars, 2020, 19:40:33
Har nog blåsigt över till sommaren gissar  jag på.föresten vi som har guldfeber är immuna mot Corona.ses till sommaren. Pelle.goldrush vedboden
Pelle låter lika optimistisk som en viss president på andra sidan Atlanten. ;)
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Tobbe

Ut och upplev

vedboden

Kul där hannu. Men man måste ju vara positiv.skit att din påskresa inte funkar. Men tror att det ordnar sej till sommaren. Pelle

Osmiridium

Finland förlänger restriktionerna till 13:e maj, hoppas att läget är bättre då så att vi slipper ytterligare förlängningar  :'(

kortmensmal

Jag tycker nog snarare att man ska ifrågasätta politikernas motiv.
Botemedel har funnits sedan den 18:e mars.

1. Den 27:e mars hade det dött c:a 100 pers i sverige och enligt  sveriges radio hade 500.000 pers förmodligen smittats då.
På en befolkning på 10 miljoner blir det 2000 döda.

2. En vanlig influensa tar 500-2000 liv/år.
Det är en viss eftersläpning i antalet döda så det pekar på att det kommer att dö några fler i Corona än i en vanlig influensa men skillnaden är inte särskilt stor. Men om man börjar använda de mediciner som har visat sig fungera skulle antalet döda bli lägre än i en vanlig influensa.

3. Demokratiska politiker förbjuder läkare att använda malariamedicin. Att medvetet låta folk dö för att man ska förstöra för Trump för att lättare kunna vinna valet är fel oavsett vad man tycker om Trump.

4. Botemedel. den 18:e resp. 24:e mars.
Doctor treated 350 Cov-19 patients with 100% success using the drug the media hates.
Dr. Vladimir Zelenko used 200mg 2x daily Hydroxy Chloroquine, 500mg 1x daily Azithromycin, and 220mg 1x daily Zinc sulfate on 350 patients.
(Malariatabletter, antibiotika och zink)
Den franska läkaren använde en liknande cocktail. 


1. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7439950
2. https://www.svt.se/nyheter/inte-varre-an-en-svar-influensasasong
3. https://nypost.com/2020/03/24/nevada-governor-bans-malaria-drugs-for-coronavirus-patients/
4. https://www.independentsentinel.com/doctor-treated-350-cov-19-patients-with-100-success-using-the-drug-the-media-hates/
https://starpolitical.com/report-french-doctor-reports-100-cure-rate-using-malaria-drug-to-treat-corona-virus/

Så varför tvingar statsministern medvetet fram en lågkonjunktur helt i onödan?

Det kommer att leda till kraftiga nedskärningar i välfärden när det inte kommer in några skattepengar!

Hur många kommer inte att dö när man blir tvungen att spara på polis, skola, sjukvård, äldrevård m.m.

Varför pratar man inte om att Corona inte är ett naturligt virus utan ett virus som tagits fram i laboratorium, antingen i Kina eller USA?
Finns många artiklar om det.

Har man tillverkat det och släppt ut det medvetet, eller råkade det bara komma ut? Det skulle media kunna diskutera.

När alla världens politiker och medier är överens om tvångsåtgärder mot befolkningen när det egentligen inte finns något behov av det bör man dra öronen åt sig och fundera på om det finns någon dold agenda som man inte vill tala om!!!!!

Media förstorar medvetet upp siffrorna och får det att låta som om det är otroligt mycket folk som dör när det egentligen handlar om "normala" influensasiffror.
Svt 19 mars.Virusexpert: Som en svår influensasäsong https://www.svt.se/nyheter/inte-varre-an-en-svar-influensasasong

Om man uppmanat utsatta grupper att hålla sig undan och sen medvetet spridit smittan hos alla oss andra hade epidemin varit över om en eller två veckor. Vi hade kunnat gå runt och kladda på varandra för att medvetet smitta varandra och gått till jobbet som vanligt trots att vi kände oss krassliga. Bildat flockimmunitet och faran hade snart varit över.

Det har dött "jättemycket" folk i Italien! Ja, men 99 % av dom var i riskgruppen och hade andra sjukdomar. Man hade kunnat isolera dom i en månad och spridit viruset under tiden.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-18/99-of-those-who-died-from-virus-had-other-illness-italy-says

Allt hade kunnat pågå som vanligt och inga företag hade behövt stänga eller gå i konkurs. Det politikerna gör nu är fullständigt vansinnigt.

varför väljer all världens ledare att medvetet dra igång en lågkonjunktur helt i onödan?

Det är det vi ska vara oroliga över, inte Corona!

gold01

#22
Vill bara tillägga att våra politiker och myndigheter
har ju inte gjort som andra länder och det ska vi nog vara glada för!
Jag har inte röstat på den regeringen som sitter nu men jag tycker att dom sköter detta galant.
Spelar ingen roll om vi hade fortsatt som vanligt! förutom att det hade pikat i sjukvården med en massa människor som då dött i onödan.
Detta är ju en mycket svår balansgång men
jag tror på vår modell

Vi skulle ändå få lida rent ekonomiskt då Sverige lever på
Exporten och vi är ju bara en liten vik i det stora havet
Så hur vi än gör så kommer det skada oss går liksom
inte skydda sig

Skydda riskgrupperna så mycket det går och vi
andra måste så småningom bli smittade i en lagom
takt!!
Industrierna få gå på tomgång så länge!
Alla företag måste bara försöka övervintra och
dom företag som inte har tillräckligt med pengar
Kommer inte överleva..(det går inte rädda alla här heller)
Gäller att vara i startgroparna när allt drar igång igen
För dom länder som har flest företag kvar kommer hämta sig snabbast.

Kommer bli tufft för våra ungdomar och invandrare som precis kommit ut på arbetsmarknaden.

En sak till: Sverige kommer klara detta galant men inte
utan svårigheter och vi kommer bli ännu starkare än vi har varit på länge.

Nu ska jag ut och vaska guld och vi syns lite senare i sommar uppe i Finland hos Vedboden. Där löser vi alla världens problem vid lägerelden!??
Bara en tanke!

iller

Citat från: gold01 skrivet 31 mars, 2020, 11:54:03
Vill bara tillägga att våra politiker och myndigheter
har ju inte gjort som andra länder och det ska vi nog vara glada för!
Jag har inte röstat på den regeringen som sitter nu men jag tycker att dom sköter detta galant.
Spelar ingen roll om vi hade fortsatt som vanligt! förutom att det hade pikat i sjukvården med en massa människor som då dött i onödan.
Detta är ju en mycket svår balansgång men
jag tror på vår modell

Vi skulle ändå få lida rent ekonomiskt då Sverige lever på
Exporten och vi är ju bara en liten vik i det stora havet
Så hur vi än gör så kommer det skada oss går liksom
inte skydda sig

Skydda riskgrupperna så mycket det går och vi
andra måste så småningom bli smittade i en lagom
takt!!
Industrierna få gå på tomgång så länge!
Alla företag måste bara försöka övervintra och
dom företag som inte har tillräckligt med pengar
Kommer inte överleva..(det går inte rädda alla här heller)
Gäller att vara i startgroparna när allt drar igång igen
För dom länder som har flest företag kvar kommer hämta sig snabbast.

Kommer bli tufft för våra ungdomar och invandrare som precis kommit ut på arbetsmarknaden.

En sak till: Sverige kommer klara detta galant men inte
utan svårigheter och vi kommer bli ännu starkare än vi har varit på länge.

Nu ska jag ut och vaska guld och vi syns lite senare i sommar uppe i Finland hos Vedboden. Där löser vi alla världens problem vid lägerelden!??
Bara en tanke!

Kan inte annat än hålla med. Och felet som många gör är att jämföra olika länder med varandra. Det är som att jämföra äpplen med päron. Sverige har helt andra förutsättningar än tex italien eller säg frankrike, och därav tar vi andra vägar än andra länder. Tex att danmark och norge stängde skolorna.. politikerna gick emot sina egna experter då de hörde vad folket skrek om.. ie ett populistiskt beslut som inte var baserat på sund vetenskap eller kunskap, de var helt enkelt ute efter ett par poäng inför nästa val. Medans våra politiker här i sverige har lyssnat på expertisen (som även anses vara bland de bästa i världen) vi har och inte tagit några populistiska beslut.

kortmensmal

Andra länder hade kanske följt vårat exempel om vi valt att göra slut på smittan snabbt och världsekonomin hade varit igång om nån vecka i så fall.
Vad är det som säger att regeringen inte kommer att strama åt det ännu mer?
När man planar ut kurvan kan det pågå väldigt, väldigt länge och vad händer om några länder slutar exportera mat?
När man räknar döda bör man även räkna dom som dör p.g.a. uteblivna operationer och dom som kommer att dö när det blir neddragningar i sjuk och äldrevård p.g.a. besparingar.

Men visst, man kan se på det på olika sätt.
Mina varningsklockor ringer i alla fall när media mörkar botemedel och Guvernörer förbjuder läkarna från att använda mediciner som visat sig bota 100% av patienterna.
Och man behöver inte vara en raketforskare för att förstå att om det får fortsätta såhär kommer säkert en tredjedel av oss att sitta hemma i sommar och fundera på hur vi ska kunna betala lån och hyra.
Många kommer att få gå från hus och hem med en gigantisk skuld utan nånstans att bo.
Det är nog bra läge att sälja nu, för om detta fortsätter kommer huspriserna störtdyka snart när alla vill sälja och ingen har råd att köpa.
Cash is king!
Vanligt folk kommer att drabbas otroligt hårt och dom med gott om pengar kommer att kunna köpa upp allt för i stort sätt ingenting.

Eller så kan hoppas på att viruset självmant bestämmer sig för att dö ut snabbt och att ekonomin återhämtar sig utan att nån får lida.




karlson

Intressant med malariamedicien klorokin som faktiskt har använts i Sverige för bota/lindra men man har nu slutat pågrund av misstänkt svåra biverkningar och mycket låg evdens du kan läsa en artikel om det i Göteborgs Posten. Så tester har gjort i många länder utan större framgång tyvärr hade hoppas på att det fanns en enkel lösning på det komplexa problem.
Även små korn kan bli mycket


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod