Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Trisslotter delas ut....

Startat av Nugget, 21 december, 2015, 14:03:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

evabenke

Den som gräver får se.

Sudde(Stefan)

Framåt framåt och.....ner.

newstream

Jag nominerar Nugget
Spade, ett undervärderat redskap.

burris

Och den nominerade är.....För ett fantastiskt bra jobb med Guldforumet!.........Trumvirvel............... Nugget!
Den som letar han söker.

akejos

Citat från: Kimberlite skrivet 26 december, 2015, 00:24:35
Jag vet inte hur länge jag varit med här(medger att jag hälsar på allt för sällan) men jag mins den tid med glädje då Björn höll i tåtarna och "serverhallen" låg i hönshuset. Han medverkade till att många av oss träffats och skapat vänskapsband.
Tyvärr lämnade Björn oss allt för tidigt och han lämnade ett stort tomt hål efter sig.

Så efter allt strul vid återskapandet av forumet och att någon lägger sin tid och energi på att fortsätta med det som Björn en gång startade för länge sedan gör att jag endast ser en som förtjänar att bli nominerad, och det är herr @Nugget själv!

:)

Precis det där tänkte jag själv skriva. Instämmer och nominerar @Nugget !
/Åke

Larsa

Jag nominerar @Nugget för hans fantastiska arbete med detta forum  :)

Nugget

#32
Hmm...   Jag kan väl spara en till mej själv men fortsätt att nominera andra och förklara varför.   Tack ändå ;)

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Nugget

Ja då vill jag också vara med att nominera några...

Och det blir till dom som inte bara bygger och säljer till enstaka utan satsar större.
Dvs kontaktar firmor o.dyl. för att massproducera sina idéer och manicker. 
Dom visar att det går att framställa produkter inom Sveriges gränser och att dom vågar göra det också ;)

Jag nominerar då @Verktygsmakaren Sven , @Guldstrom och @Guldbob

Har jag glömt någon nu så påminn mej gärna...

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

HANNU

#34
Dan, @Nugget har nu reserverat en triss åt sig själv. Men jag tycker att han få ha dubbelt så många som alla andra, alltså två. Genom honom har jag fått vänner från Kirkenäs till Ystad, en femtiotal som jag haft ögonkontakt med. Det värdesätter jag högt.
Men det finns ett par som jag tycker är värda en triss som inte här nämnts än.
@johanssonsan med massor av nyttiga länkar.
@Eucitzen med mineralkunskaper.
@erland82 som fortvarande är aktiv här och varit medlem ända från början.

Kan inte låta bli att mana medlemmar trycka på ¨Donera¨ knappen eller Swicha en slant till forumet så nugget kan fortsätta och hålla forumet vid liv.

Stå på dig, annars gör nån annan det.

BrianIce

Citat från: Nugget skrivet 29 december, 2015, 14:35:26
Ja då vill jag också vara med att nominera några...

Och det blir till dom som inte bara bygger och säljer till enstaka utan satsar större.
Dvs kontaktar firmor o.dyl. för att massproducera sina idéer och manicker. 
Dom visar att det går att framställa produkter inom Sveriges gränser och att dom vågar göra det också ;)

Jag nominerar då @Verktygsmakaren Sven , @Guldstrom och @Guldbob
@GuldUgglan  borde väl vara med här också.

/Brian
Har jag glömt någon nu så påminn mej gärna...

/Nugget
I lurk, Therefore I am

GuldUgglan

Citat från: BrianIce skrivet 30 december, 2015, 13:12:28
Citat från: Nugget skrivet 29 december, 2015, 14:35:26
Ja då vill jag också vara med att nominera några...

Och det blir till dom som inte bara bygger och säljer till enstaka utan satsar större.
Dvs kontaktar firmor o.dyl. för att massproducera sina idéer och manicker. 
Dom visar att det går att framställa produkter inom Sveriges gränser och att dom vågar göra det också ;)

Jag nominerar då @Verktygsmakaren Sven , @Guldstrom och @Guldbob
@GuldUgglan  borde väl vara med här också.

/Brian
Har jag glömt någon nu så påminn mej gärna...

/Nugget


Neee. Det är lite förvillande men trots namnet är jag oskyldig till Goldowl mattorna. Det är @Verktygsmakaren Sven som är den rätte att nominera. Han har lånat namnet av mig bara  ;D
Eller nått..  Han har fått lov iaf.   :D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

GuldUgglan

#37
Jag kom på att det finns en till jag skulle vilja nominera.
@Lucky Swede
För de fina filmerna som förgyllt denna säsong, och att han dokumenterat det strävsamma arbetet med att gå vidare med guldletandet i deras nystartade företag, vilket varit intressant och spännande att få följa på nära håll.  :)

Jag har redan nominerat @HANNU men jag tycker han kan få en anledning till. Han har hittat säsongens finaste Nugget. I allafall av de jag sett här på forumet.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Nugget

Så, nu är lotterna köpta....

Snart är tiden ute...

Gott nytt på er

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.