Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Glad midsommar!

Startat av Osmiridium, 19 juni, 2020, 19:52:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Osmiridium

Glad midsommar kära vänner, hoppas att ni har fått njuta av god mat i gott sällskap idag. Sommaren är här nu!

Här kommer en bild från förra sommaren, det blev lite fynd för min del på Petronellan Kolmio i Finland.

[mmg]1195[/mmg]

En liten liten fin rubin, två mörka stora korunder, och ja det gula är guld förresten...  O:-)

Hoppas alla får en gyllene sommar, jag åker norrut i dagarna och hör av mig när jag har korsat gränsen till Finland  C:-)

HANNU

Lycka till med resan.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Osmiridium

Tack Hannu, vi ses snart där uppe  ;D Ingen gräns kan hålla oss ute, guldet ligger ju och väntar  :D

vedboden

Vi ses däruppe
Pelle
Goldrush vedboden. Titta in om.ni har vägarna förbi. Finns alltid en kall pilsner här.

gangsing finne

Glad midsommar från finland .visar upp en panna från förra resan .åker upp igen också om några dagar .
I förra resan åkte jag via happis för snuset.3 finska tullbilar var det när jag åkte till haparanda.killen satt i bilen och vinkade att åka bara.
När jag kom tebaks te torneå , så stoppade tullkillen och fråga efter legitimation ....visade upp körkortet....inget annat .så enkelt var det för mig ....som finsk medborgare..
vaska stället först innan du gräver

iller

Citat från: gangsing finne skrivet 19 juni, 2020, 22:42:36
Glad midsommar från finland .visar upp en panna från förra resan .åker upp igen också om några dagar .
I förra resan åkte jag via happis för snuset.3 finska tullbilar var det när jag åkte till haparanda.killen satt i bilen och vinkade att åka bara.
När jag kom tebaks te torneå , så stoppade tullkillen och fråga efter legitimation ....visade upp körkortet....inget annat .så enkelt var det för mig ....som finsk medborgare..

Finska plåtar på bilen med antar jag ? :P

gangsing finne

Yes ....gamla forden....husbilen
vaska stället först innan du gräver


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod