Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Guldpriset i Svenska kronor

Startat av johanssonsan, 19 februari, 2019, 22:47:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

Idag var guldpriset i Svenska kronor det högsta någonsin. 402.50 per gram. Se diagrammet.

https://www.libertysilver.se/diagram/?fromIndex=XAU&toIndex=SEK&period=DAY_1&weightUnit=g




Bothner(Kenneth)

Kul, men berodde mest på att svenska kronan samtidigt fick en knäck nedåt pga väntat låg inflation enl riksbanken.

gangsing finne

#2
Guldpriset ligger stadigt högt nu.vars kan man se direkt hur mycket evros 1gram är? Ere 50 grammet tro ?
vaska stället först innan du gräver

Osmiridium

#3
Du kan räkna ut priset per gram genom att ta världsmarknadspriset delat med 31,1 (1 troy ounce = 31,1 gram), och sedan konvertera resultatet i dollar till EUR eller SEK.

I skrivande stund så fick jag 1684 USD / 31,1 gram ~ 54,17 USD / gram och det blir cirka 49,5 EUR enligt google :) Bra gissat med 50-lappen!

I svaga svenska kronor blir det cirka 538 riksdaler  :o Undrar om detta är krisen som kommer att ta guldet till 1000-lappen per gram...

johanssonsan

Citat från: gangsing finne skrivet 12 april, 2020, 18:51:33
Guldpriset ligger stadigt högt nu.vars kan man se direkt hur mycket evros 1gram är? Ere 50 grammet tro ?

Finns även sidor med möjlighet att ändra valutor och vikter.  Prova  https://guldpris.nu/   Räknar snabbare än en grisblink.


gangsing finne

Citat från: johanssonsan skrivet 13 april, 2020, 04:39:54
Citat från: gangsing finne skrivet 12 april, 2020, 18:51:33
Guldpriset ligger stadigt högt nu.vars kan man se direkt hur mycket evros 1gram är? Ere 50 grammet tro ?

Finns även sidor med möjlighet att ändra valutor och vikter.  Prova  https://guldpris.nu/   Räknar snabbare än en grisblink.

Det där var bra ...tack för det .coronan lyfter upp priset.det som kan hända efter/under coronan är bankkris......så osridiums tusenlapp per gram är inte omöjligt...
vaska stället först innan du gräver

Tobbe

nästan man ska ta tjänstledigt o stanna 2- 3 månader o gräva. Typ så de lönar sig ekonomiskt snart ju om man befinner sig på ett grymt ställe
557 kr/g 24K i skrivande stund ju! helt sjukt, ja har sålt guld en enda gång för att pröva då fick jag 80% av världsmarknads priset vilket man har rätt till enligt guldsmeden jag var hos (efter syra tester o undersökning) de innebär just nu 445 kr/g
Ut och upplev

gangsing finne

Tysken i tankavaara goldcenter eller vad det heter, betalar värdsmarknadpris .vad jag förstår så är det med många guldsmedar i finland.det är ju win/win .smeden kan sälja smycket i högre pris pga inhemskt guld ,lapin kulta.

Tysken säljer det i tyskland som greengold ,högre pris där också.
vaska stället först innan du gräver

gangsing finne

Citat från: Tobbe skrivet 16 april, 2020, 15:26:30
nästan man ska ta tjänstledigt o stanna 2- 3 månader o gräva. Typ så de lönar sig ekonomiskt snart ju om man befinner sig på ett grymt ställe
557 kr/g 24K i skrivande stund ju! helt sjukt, ja har sålt guld en enda gång för att pröva då fick jag 80% av världsmarknads priset vilket man har rätt till enligt guldsmeden jag var hos (efter syra tester o undersökning) de innebär just nu 445 kr/g

Bästa dagen med mina söner var 4.6gram =2650kr skulle det vart i idag .grymt 8)
vaska stället först innan du gräver

vedboden

Brukar stanna ca 10 veckor däruppe.där lever man det riktiga livet. Stan är Shit tycker jag. Pelle.  Goldrush vedboden   på facebook. Vi ses till sommaren.  Guldgrävning på riktigt

Tobbe

hehe "stan är shiit" håller med! de är ju friheten man vill åt
Ut och upplev

vedboden

Exakt. Trevligt umgänge i fantastisk natur.guld i pannan varje dag.fiske.vandringar och mysiga kvällar vid brasan i goda vänners lag.samt solsken dygnet runt. Finska Lappland är fantastiskt
Hoppas på att öppna 15 juni.pelle Goldrush vedboden


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod