Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Forumstatistik

Startat av HANNU, 02 januari, 2018, 07:24:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Hoppas detta inte är sant
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Northdigger

Citat från: HANNU skrivet 02 januari, 2018, 07:24:37
Hopps detta inte är sant
Tyvärr är det ju så att man läser men är väldigt tyst :(

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk


vaskaholic

Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Jag har ju alltid hävdat att det finns ett annat socialt medium som tyvärr urholkar mycket av guldforum. Det är jäkligt trist. Har själv också råkat trilla dit och skaffat xx

Men nog är det ju helt klart trevligare om diskussioner om guld skulle hamna på detta forumet.
Min intetion är iaf att hålla mig uppdaterad på det andra stället men helst skriva här.
Får väl se om det blir så. Mindre inlägg genererar färre svar och då går det ju bara åt ett håll tyvärr.

Hoppas vi kan vända utvecklingen på något sätt.

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Nugget

#4
Jag ska försöka att sammanfoga fler sociala medier 2018 så vi blir mer som att man kan hoppa lättare mellan alla, jag tror det är en bra lösning.

Men kolla på denna statistik, den ger en mer trafikerad bild av Guldforum.se
https://guldforum.se.hypestat.com/

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

johanssonsan

Citat från: GuldUgglan skrivet 02 januari, 2018, 15:28:34
Jag har ju alltid hävdat att det finns ett annat socialt medium som tyvärr urholkar mycket av guldforum. Det är jäkligt trist. Har själv också råkat trilla dit och skaffat xx

Men nog är det ju helt klart trevligare om diskussioner om guld skulle hamna på detta forumet.
Min intetion är iaf att hålla mig uppdaterad på det andra stället men helst skriva här.
Får väl se om det blir så. Mindre inlägg genererar färre svar och då går det ju bara åt ett håll tyvärr.

Hoppas vi kan vända utvecklingen på något sätt.

Du menar Facebook och fördelen där är att du når många (alla?) intressegrupper från samma sida med korta inlägg.
Du når alla anslutna i din bekantskapskrets. De flesta företag osv. Det är helt enastående. Länka till Messenger med fler för personliga meddelanden. Märk att tanken är mer korta meddelanden som snabbt försvinner ner i flödet. Mer en dagslända.

Här på Guldforum finns en struktur som på sikt och vidare genom åren bygger en fantastisk samling information och kunskap kring vårt gemensamma intresse. Allt är sökbart och lätt åtkomligt för alla. Vill flera inom forumet vädra något sins emellan finns Chatten utan begränsningar. Till och med slutna rum för de som vill det. Ruggigt komplett forum.

Vi slipper en hel del ovidkommande jidder och ett och annat troll. Vi har haft besök av troll men de fick hjälp att vandra vidare.
Nu när vi går mot ljusare tider skall du se att forumet tar sig inför en ny gyllene säsong.


GuldUgglan

Citat från: johanssonsan skrivet 02 januari, 2018, 22:21:14
Citat från: GuldUgglan skrivet 02 januari, 2018, 15:28:34
Jag har ju alltid hävdat att det finns ett annat socialt medium som tyvärr urholkar mycket av guldforum. Det är jäkligt trist. Har själv också råkat trilla dit och skaffat xx

Men nog är det ju helt klart trevligare om diskussioner om guld skulle hamna på detta forumet.
Min intetion är iaf att hålla mig uppdaterad på det andra stället men helst skriva här.
Får väl se om det blir så. Mindre inlägg genererar färre svar och då går det ju bara åt ett håll tyvärr.

Hoppas vi kan vända utvecklingen på något sätt.

Du menar Facebook och fördelen där är att du når många (alla?) intressegrupper från samma sida med korta inlägg.
Du når alla anslutna i din bekantskapskrets. De flesta företag osv. Det är helt enastående. Länka till Messenger med fler för personliga meddelanden. Märk att tanken är mer korta meddelanden som snabbt försvinner ner i flödet. Mer en dagslända.

Här på Guldforum finns en struktur som på sikt och vidare genom åren bygger en fantastisk samling information och kunskap kring vårt gemensamma intresse. Allt är sökbart och lätt åtkomligt för alla. Vill flera inom forumet vädra något sins emellan finns Chatten utan begränsningar. Till och med slutna rum för de som vill det. Ruggigt komplett forum.

Vi slipper en hel del ovidkommande jidder och ett och annat troll. Vi har haft besök av troll men de fick hjälp att vandra vidare.
Nu när vi går mot ljusare tider skall du se att forumet tar sig inför en ny gyllene säsong.

Det låter ju perfekt. Men trots det är det mycket som skrivs i olika grupper på facebook som hade passat bättre här, precis av de anledningarna du ger. Och alla som skriver i grupperna på facebook "hittar" tyvärr inte hit med sina inlägg.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.