Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

''GULD'' i sten! Experter hjälp mig!!

Startat av Helicon, 19 december, 2013, 15:41:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Helicon

Tjena. Denna vecka va det nattjobb på Järnvägen som gällde för min del. Har varit tillsyningsman för jobbet och plockat ut en halv miljard A-skydd :) Under dötiden som blev ibland gick jag runt och sparka på lite makadam som ligger i spåret och funderade, här ligger sten från en massa olika ställen runt om i Sverige. Nån jäkla sten måste ju innehålla guld. Hittade mängder med kvarts men ingen som tillsynes höll guld. Det va dags att avsluta nattens sista A-skydd, gick fram till donen och det blänkte till precis vid kontaktdonet. Tog upp denna sten och såg något som verkligen liknar guld. Hoppas nu detta är guld, stenen är fullproppad med små korn. Vad tror ni? Utifrån dom dåliga bilderna :)




iller

Ser mer ut som glimmer, ta en kniv o pilla, trillar det sönder lätt så är det inte guld.

Infaustus

Det är svavelkis (pyrit) eller kopparkis.kan innehålla guld fast inte synligt för ögat.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Go big or go home.

Helicon