Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

skaffade mig bredare ränna

Startat av gangsing finne, 09 maj, 2017, 18:19:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gangsing finne

Fjädrarna är från skrothög också .jag hadde även fram fjädring ,men det fungerade bättre med planka .bilden visar var plankan ska vara=vid hålena
vaska stället först innan du gräver

gangsing finne

#14
När jag nämnde maskinell grävning är drömjobbet.
Tillägger att manuell grävning är drömhobbyn,på alla sätt och vis !.möjligheten finns alltid att man hittar Stora nuggets ,eller helt enkelt mycket guld tex."guldbank" ,så man kan bli miljonär (nu pratar vi kronor  ;D ) .
Varjefall guld hittar man ,mer eller mindre .det är det gula som driver en framåt. Men det är inte det viktigaste i livet .
vaska stället först innan du gräver

Grävmaskinisten

Du kan ju alltid lägga ut en filmsnutt på youtube och sedan dela länken till forumet det är bara bra om det kommer ut mer om oss guldgrävare på tuben :)
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

HANNU

Citat från: Grävmaskinisten skrivet 11 maj, 2017, 13:39:33
Du kan ju alltid lägga ut en filmsnutt på youtube och sedan dela länken till forumet det är bara bra om det kommer ut mer om oss guldgrävare på tuben :)
Så gör jag.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

gangsing finne

#17
Det är möjligt att jag gör så också,vi får se.
Håller på nu med inredningen och behöver råd.
Kolla på räfflorna ,vilken variant ska jag köra med ?.
vaska stället först innan du gräver

gangsing finne

Jag får fortsätta imorgon.såhär ser det ut just nu.
vaska stället först innan du gräver

Grävmaskinisten

Citat från: gangsing finne skrivet 11 maj, 2017, 14:13:28
Det är möjligt att jag gör så också,vi får se.
Håller på nu med inredningen och behöver råd.
Kolla på räfflorna ,vilken variant ska jag köra med ?.
Spontant så känns det som att första alternativet kommer att hålla mer material men jag blir yr bara jag tänker på allt som måste stämma, vattenflöde, lutning m.m, jag tycker det är en hel vetenskap.
Det bästa med nybyggda skapelser är att allt måste trimmas in och det är då man lär sig.
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

gangsing finne

Citat från: Grävmaskinisten skrivet 11 maj, 2017, 14:31:04
Citat från: gangsing finne skrivet 11 maj, 2017, 14:13:28
Det är möjligt att jag gör så också,vi får se.
Håller på nu med inredningen och behöver råd.
Kolla på räfflorna ,vilken variant ska jag köra med ?.
Spontant så känns det som att första alternativet kommer att hålla mer material men jag blir yr bara jag tänker på allt som måste stämma, vattenflöde, lutning m.m, jag tycker det är en hel vetenskap.
Det bästa med nybyggda skapelser är att allt måste trimmas in och det är då man lär sig.

Jag håller fullständigt med.
Skulle vara tacksam om fler råd och tips.kan plattjärn 3mm tjock 30mm hög 60graders lutning vara något?
vaska stället först innan du gräver

gangsing finne

Det blir och svetsa ihop räfflorna idag .har valt översta bilden ,översta varianten dvs ,kallvalsat hörnplåt 30mmx30mm .orkar någon styrka mitt val ?
vaska stället först innan du gräver

HANNU

Citat från: gangsing finne skrivet 12 maj, 2017, 07:28:07
Det blir och svetsa ihop räfflorna idag .har valt översta bilden ,översta varianten dvs ,kallvalsat hörnplåt 30mmx30mm .orkar någon styrka mitt val ?
Du menar vinkeljärnet. Kallas inte det som ¨spanska räfflor¨.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

johanssonsan

Citat från: HANNU skrivet 12 maj, 2017, 10:37:31
Citat från: gangsing finne skrivet 12 maj, 2017, 07:28:07
Det blir och svetsa ihop räfflorna idag .har valt översta bilden ,översta varianten dvs ,kallvalsat hörnplåt 30mmx30mm .orkar någon styrka mitt val ?
Du menar vinkeljärnet. Kallas inte det som ¨spanska räfflor¨.

Hungarian riffles ?