Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Koppar s guld?

Startat av Madcatz, 22 maj, 2020, 11:33:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Madcatz

Hej alla.....
Jo, har en fundering som någon kanske har svar på:
Om det har funnits koppargruvor kan det vara guldrikare jiord då eller har det inget med saken att göra?
Kramar/ Madde   8)

Nugget

Ja, dom metallerna gillar varandra.  Frågan är hur mycket guld det finns där.   Många koppargruvor har guld som biprodukt.
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Madcatz

Tackar o bugar för extremt snabbt svar....... :D
Jag bor i ett område där det på 1870 talet fanns ett antal gruvor, (ska ta reda på mer. Nyinflyttad)!
Kvittar det isåfall var man letar eller tror du det kan vara störst chans så nära som möjligt?

Nugget

Du kan börja att kolla runt i varphögarna.  Knacka lite Sten där o se om något ser intressant ut.  Du kan rengöra stenar med oxalsyra. Då syns ev guld bättre.
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Madcatz

OK!
Ska se om gruvägarna har möjlighet att maila lite kartor över exakt var gruvorna låg.
Återkommer vartefter med lite info om hur det går.
Kramar alla/Madde  8) ;) ^-^

johanssonsan

Citat från: Madcatz skrivet 22 maj, 2020, 11:51:24
OK!
Ska se om gruvägarna har möjlighet att maila lite kartor över exakt var gruvorna låg.
Återkommer vartefter med lite info om hur det går.
Kramar alla/Madde  8) ;) ^-^

Medan du väntar på svar från gruvägarna kan du gå in på: https://apps.sgu.se/kartvisare/kartvisare-malm-mineral.html
och zooma in på området så finner du gruvorna. Tryck på markeringen så får du detaljer.
Vi sitter här och väntar på dina uppdateringar .....

Madcatz

:D Verkligen stort tack.....
Ni verkar helt fantastiska här....ska bli jättekul detta...total nybörjare på detta men alla ska väl börja där också!
Höres så hoppas jag ha nån spännande/positivt då då....Klart jag har....fin helg nu alla  8)