Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Beställde Mellan Highbanker från Amneröd Goldprospecting

Startat av vaskaholic, 05 februari, 2017, 14:01:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

vaskaholic

Citat från: Osmiridium skrivet 08 februari, 2017, 22:00:52
Citat från: vaskaholic skrivet 07 februari, 2017, 20:14:39
Dum fråga igen men behöver mattorna skrubbas med diskmedel innan användning?

Jag har inte erfarenhet av just goldhogs mattor men om du häller lite vatten på så ser du lätt om mattorna är helt vattenavvisande med runda droppar som rullar runt på en annars torr yta, eller om vattnet gör ytan blöt och vattnet "sugs fast".

Tror spontant inte att goldhog har sånt glidmedel som t.ex. biltemamattorna har, men man vet aldrig. Oavsett vad så är det nog bra om du kör lite grus igenom den för att rugga ytan innan du slänger i din bästa paydirt  :)) Samma gäller för hoppern och metalldelarna, om de skulle vara inoljade från någon del av produktionen. Men om tillverkaren skulle tvätta den innan så behöver du nog inte oroa dig!

Osis med vädret för att testa denna veckan dock, till och med Skåne är ju fruset nu...  :o
Tack för svaret.
Nu har tillverkaren rengjort allt innan så jag ska visst bara skrubba bort luftbubblorna på mattorna med en diskborste  :)

Imorgon blir det 1 plusgrad resten av helgen nån minusgrad så jag tror det går att testa den men jag kan vara ute och cykla är ju det rätt ofta  ;)
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Dök upp igår verkar vara byggd som en stridsvagn provade att sparka på den bara för att det gick hände inte ett dugg.
Förhoppningsvis kan jag få tag i ett batteri så jag kan testköra den idag.

Nästa vecka ska bli varmare då tänkte jag testa ett grustag bara för att det går.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Så då var den testad fungerar bra :) men tror den fungerar bättre med biltemas stora pump GP 2 då  kan man nog ösa på bra.

Halt var det och lite is fick krossas men vad gör man inte för att kunna komma åt lite grus och tvätta.
Skitvaskning på er.

HANNU

Citat från: vaskaholic skrivet 11 februari, 2017, 18:15:17
Så då var den testad fungerar bra :) men tror den fungerar bättre med biltemas stora pump GP 2 då  kan man nog ösa på bra.

Halt var det och lite is fick krossas men vad gör man inte för att kunna komma åt lite grus och tvätta.
Snacka om guldfeber.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

vaskaholic

Skitvaskning på er.

vaskaholic

Film på testkörningen tror jag hade den alldeles för högt tyvärr.

Skitvaskning på er.

Gruvfogden

Mer vatten och högre fart. Nu samlar det på sig alldeles för mycket bakom fällorna. Det ska dansa i materialet.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

vaskaholic

Citat från: Gruvfogden skrivet 12 februari, 2017, 12:52:54
Mer vatten och högre fart. Nu samlar det på sig alldeles för mycket bakom fällorna. Det ska dansa i materialet.
Kan det bero på att jag mätte vinkeln på sidoplåten istället för på mattan?

Jag testar igen.
Skitvaskning på er.

Kungen

Ja att köra med 3 graders lutning blir tufft även för en bensinpump!

Husbonden

Citat från: vaskaholic skrivet 12 februari, 2017, 13:10:21
Citat från: Gruvfogden skrivet 12 februari, 2017, 12:52:54
Kan det bero på att jag mätte vinkeln på sidoplåten istället för på mattan?

Jag testar igen.

Du vet att sidoplåtarna är klippta i en rätt skarp lutning på AGPs hb?
Om du lägger passet i rännan och ställer den på 10 grader som AGP säkert sagt att du
skall göra så skall du se att det funkar.

GuldUgglan

Om du ska köra med 12volt så bör du nog köra med dubbla pumpar. Jag kör med två "julapumpar". Det funkar bra, räcker för 30 cm ränna.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vaskaholic

Citat från: Husbonden skrivet 12 februari, 2017, 15:12:18

Om du lägger passet i rännan och ställer den på 10 grader som AGP säkert sagt att du
Jag min idiot mätte 7 grader på plåten igår :-[ var ut idag ställde den på samma ställe 7 grader på plåten mindre än 3 grader i rännan smack in my face.
Ställde in 7 grader i rännan och jädrar vilken skillnad fast nu dog batteriet istället får köra nästa helg istället.

Citat från: GuldUgglan skrivet 12 februari, 2017, 17:38:05
Om du ska köra med 12volt så bör du nog köra med dubbla pumpar. Jag kör med två "julapumpar". Det funkar bra, räcker för 30 cm ränna.
2 x 108 = 216 denna ger 233 sen verkar inte dom gamla julapumparna finnas kvar.
Skitvaskning på er.

Husbonden

Citat från: vaskaholic skrivet 12 februari, 2017, 17:51:59
Citat från: Husbonden skrivet 12 februari, 2017, 15:12:18

Jag min idiot mätte 7 grader på plåten igår :-[ var ut idag ställde den på samma ställe 7 grader på plåten mindre än 3 grader i rännan smack in my face.
Ställde in 7 grader i rännan och jädrar vilken skillnad fast nu dog batteriet istället får köra nästa helg istället.

Citat från: GuldUgglan skrivet 12 februari, 2017, 17:38:05
2 x 108 = 216 denna ger 233 sen verkar inte dom gamla julapumparna finnas kvar.
[/

Du ser.😃
Testa dig fram, luta så mycket att nästan allt åker ut sedan minskar du ner pitchen tills
du ser ett bra utbyte i rifflorna. Bedrocken kräver en del så en lutning på 10-11 grader kan va att rekomendera. Downdraften funkar ju bra i både högt och relativt lågt flöde.
Du kommer fånga bra med guld när du får iordning på det. Vattnet behöver du inte oroa dig för att det inte är tillräckligt för det är det. Tänk på att alltid ha full laddade batterier med dig. Elpump som drar 12ah behöver fulla batterier för att kunna leverera några timmar.

Lycka till.