Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Rännbygget

Startat av Glimmer, 19 februari, 2015, 20:20:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Glimmer

Då börjar stegen som rännan skall ligga i bli klar, fästen blir hydrualrörsklämmor a la Hannu, stadigt och bra :-D

/Glimmer

/

HANNU

Bra Glimmer.
Jes, ben skall man ha, även i bäckrännor. Ser krångligt ut när när det skall stablass stenar både under och över rännan.Dom få bäckrännor jag har, har ben och det är enkelt att lägga ut dom i bäcken, även om det är lite djupare vatten.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Glimmer

Här är fortsättningen
/Glimmer

Pappagoran

Riktigt snyggt @Glimmer Vad blir det för inredning?
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Glimmer

Det blir i huvudsak Goldhog, sen har en idé jag ska testa på hoppern

/Glimmer

Sluiceman Dan

Kommer bli riktigt bra det där  :)

Nyfiken på vad du har för ide på hoppern.  ???
Ge inte upp - Guldet finns därnere... Gräv djupare 😝
INSTAGRAM: dan_sluiceman_dan
Delägare i Skäggwood och Midnight Miners Prospecting 🤠⚒⛏

Guldbob

Du ser inte ut att ha några tossingar på benen, är du inte rädd för att de skall sjunka ner i marken? I övrigt kalasfint bygge!
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Glimmer

Citat från: Guldbob skrivet 20 februari, 2015, 20:24:47
Du ser inte ut att ha några tossingar på benen, är du inte rädd för att de skall sjunka ner i marken? I övrigt kalasfint bygge!

Jo då det kommer....bygget är ju inte ens halvfärdigt ännu

/Glimmer

Glimmer

Ok, då är dredge nozzlen påbörjad, rostfria avgasdelar, skall justera lite längder på rören innan jag svetsar, fick till passningen mellan rören riktigt bra:-)

/Glimmer

irjus

storlek på nozzlen och vilken storlek har du på jeten?

Glimmer

Citat från: irjus skrivet 06 mars, 2015, 19:31:09

3" sug och matar med 1,5" på trycksidan, skall få lite hjälp med data simulering av flöde m.m. kommer att testa ett antal datasimuleringar av munstycket som skall sitta i nozzeln, återkommer om detta. Hinner inte färdigt dredgen i år så jag kommer att använda den till highbankern.

/Glimmer

Pappagoran

Citat från: Glimmer skrivet 06 mars, 2015, 19:41:04
Citat från: irjus skrivet 06 mars, 2015, 19:31:09
Hinner inte färdigt dredgen i år så jag kommer att använda den till highbankern.
/Glimmer

Hinner inte färdigt i år? Det är ju 9,5 månader kvar på året. Har man sakerna som behövs kan det ju inte ta mer 2-3 dagar att plocka ihop en drege. Kanske det bara är jag men uttrycket "hinner inte" är väldigt irriterande för mig. Oftast är det väl så att när man inte hinner med en sak så har man prioriterat en annan. Själv säger jag att jag har inte råd till alla delar i år men skulle aldrig säga att jag inte hinner. Sorry och förlåt.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

piggis

Så sant!!! Farsan sa aldrig att han inte hade tid.
Men dö det han han med.