Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Dax för en Gold Cube

Startat av newstream, 09 februari, 2015, 20:38:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

newstream

Nu är det snart dax för mig att beställa mig en Gold Cube.

Då till funderingarna

Ska jag köpa en 3-Stack Deluxe eller en 4-Stack Deluxe?

Klarar jag mig med en 3-Stack Deluxe OM jag ska stå på en strand och skotta sand en hel dag nån gång?

Om jag beställer en 4-Stack Deluxe, ska jag då även beställa ett Single Separator Tray, eller är det bara bortkastade pengar?

Jag har inte för avsikt att köpa till Gold Banker tillsatsen eller Gold Cube Trommel i dagsläget.

Är tacksam för råd i min förvirrade tillvaro, eller om jag missat något i mina funderingar.
Spade, ett undervärderat redskap.

Gruvfogden

Jag har själv en Gold Cube och skulle inte klarat mig utan den.

Nu ser ju jag en G-C först och främst som ett hjälpmedel till vaskning av koncentrat. Efter en hel dags skottande i en Highbanker så blir det ju rätt mycket konc att vaska. Istället vör att jag ska sitta och vaska ur en murarbalja med konc så siktar jag det till 5 mm och kör genom G-C. Då har jag ca 1-2 dl "supenrkoncentrat" att vaska igenom.

Om du tänkt att skotta en hel dag i en G-C så gäller det att du har någon form av sikt. Antingen Trumlaren eller Gold Banker tillsatsen.

En 3 stack är vad jag kör med och det räcker gott och väl.

Viktigt är att du matar den med material i rätt storlek. max 5-8 mm som grövsta fraktion.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

johanssonsan

3-stack räcker. Single Separator Tray om du skall göra en 3-stack till en 4-stack.

Om du beställer så lägg gärna till 6 feet extra slang til mig:

Gold Cube Poly Hose (1ft) 6 x 3.00   =18.00

Slangen är svår att hitta här.

newstream

Citat från: johanssonsan skrivet 10 februari, 2015, 07:30:01
3-stack räcker. Single Separator Tray om du skall göra en 3-stack till en 4-stack.

Om du beställer så lägg gärna till 6 feet extra slang til mig:

Gold Cube Poly Hose (1ft) 6 x 3.00   =18.00

Slangen är svår att hitta här.

Jag kommer att beställa en, men tidigast i början av nästa vecka. då lägger jag till  6 fötter med slang.

amazon

Var beställer jag en Gold Cube ? finns de någon som säljer den i Sverige ? tacksam för svar

johanssonsan

Citat från: amazon skrivet 11 februari, 2015, 08:21:50
Var beställer jag en Gold Cube ? finns de någon som säljer den i Sverige ? tacksam för svar

www.goldcube.net

vaskaholic

Ingen som ska beställa så vi kan sambeställa?
Skitvaskning på er.

Hanz0n

blev det beställningen av ? vad blev slutpriset på den ???

newstream

Citat från: Hanz0n skrivet 20 april, 2015, 18:42:42

blev det beställningen av ? vad blev slutpriset på den ???

Jag beställde en Gold Cube Delux 4 stack med higbankertillsatts, slutpriset på den blev 8800:-

vaskaholic

Citat från: Gruvfogden skrivet 10 februari, 2015, 07:07:11
Viktigt är att du matar den med material i rätt storlek. max 5-8 mm som grövsta fraktion.
Vilken storlek är optimalt att sikta ned till har fått för mig att jag ska till ett ställe där det finns en gammal uttorkad å samt sjöbotten.Blir 5 mm för stort för att hitta pulverguld?
Blev konfunderad när det är så många olika bud angående storlek när man läser på olika forum.
Skitvaskning på er.

Guldbob

Oj,oj..8 800 pistoler. Jag hoppas på att min Killerkub hamnar under 5 papp. En m/68 På toppen som du kan köra oklassificerat i som fångar det mesta och toppen m/68 variant klassifierar ner till 7mm och 2st Goldcube liknande under som fixar resten. :D
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

johanssonsan

Citat från: lasse e skrivet 29 april, 2015, 09:53:12
Citat från: Gruvfogden skrivet 10 februari, 2015, 07:07:11
Vilken storlek är optimalt att sikta ned till har fått för mig att jag ska till ett ställe där det finns en gammal uttorkad å samt sjöbotten.Blir 5 mm för stort för att hitta pulverguld?
Blev konfunderad när det är så många olika bud angående storlek när man läser på olika forum.

5mm är inte för stort men sikta närmare guldets storlek för att betydligt öka fångsten. Ett grus på 5mm knuffar lätt ett micro vidare i utrustningen.

vaskaholic

Fixade 2 siktar igår samma plåt som borax ville ha fattas bara handtag.10 cm höga kanten på sikten 3 respektive 4 mm hål i botten får se om det fungerar.
Skitvaskning på er.