Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Ska det vara Le Trap ska det vara stadigt

Startat av Pappagoran, 15 september, 2014, 19:58:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 06 maj, 2015, 20:04:45
Du kastar in gruset i hoppern, där det sköljs och större stenar trillar ut via grizzly gallret.. Slurryn (med guldet) faller sedan ner en våning till en underdel som du bygger där du kan ha en fälla för nuggets (reversed rifle) och mattor för att lugna ned vattnet.. därifrån rinner materialet vidare nedför rännan som du fäster i utgången från denna box.
Ok får googla på det @HANNU visade hur den såg ut men jag minns inte.Behövs nån speciell matta?
Skitvaskning på er.

johanssonsan

Ju mer pisk materialet får i hoppern ju bättre. Gäller att tvätta och separera guldet från gruset och lera.

vaskaholic

Ska det vara stadigt måste den ju ha ben.Bara popnitning kvar tack @Sudde(Stefan) för matrial till ramen och @Pappagoran för hjälp med mått till ramen
.
Skitvaskning på er.

Sudde(Stefan)

Se där ja! Blev ju jäkligt bra! :)
Framåt framåt och.....ner.

vaskaholic

Citat från: Sudde(Stefan) skrivet 07 maj, 2015, 21:51:44
Se där ja! Blev ju jäkligt bra! :)
Ja benen var det som gjorde det sista lyftet 25 mm hydralklammer sen är man hemma.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Om nån vill ha ben samt hydralklämmor så kanske jag kan skaka fram några till ett vettigt pris.
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Jag köpte hydraulrör klämmor idag. 25:-/ st  för 25mm. Samma som du använt.
Alla rör jag hade hemma var något för klena..20-22 mm  ::) så det blir att antingen byta klämmor eller köpa nya rör.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 08 maj, 2015, 12:40:34
Alla rör jag hade hemma var något för klena..20-22 mm  ::) så det blir att antingen byta klämmor eller köpa nya rör.
Det var billigt om det satt svetsplattor på dom.Hur långa rörbitar behöver du?
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Citat från: lasse e skrivet 08 maj, 2015, 19:02:17

Jag fixar det.. inga problem. Blir så dyrt att skicka.. jag tror jag byter dimension mot samma som det är i kvastskaft tex.. har några långa aluminiumrör i den dimensionen..
Billigt?.. jo kanske men det var nog samma firma som brukar figurera här som säljare av sånna (Hydroscand..Kiruna butiken).. De var kompletta klämmor med svetsplatta och skruv och täckbricka.. 25:-/st inkl. moms. Fast det kan hända jag hade nån företagsrabatt då jag handlade i företagsnamnet. Hur mycket brukar ni få betala?
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Michael Hillbom / Skidmark

Citat från: GuldUgglan skrivet 08 maj, 2015, 19:15:11
Citat från: lasse e skrivet 08 maj, 2015, 19:02:17

Jag fixar det.. inga problem. Blir så dyrt att skicka.. jag tror jag byter dimension mot samma som det är i kvastskaft tex.. har några långa aluminiumrör i den dimensionen..
Billigt?.. jo kanske men det var nog samma firma som brukar figurera här som säljare av sånna (Hydroscand..Kiruna butiken).. De var kompletta klämmor med svetsplatta och skruv och täckbricka.. 25:-/st inkl. moms. Fast det kan hända jag hade nån företagsrabatt då jag handlade i företagsnamnet. Hur mycket brukar ni få betala?

Jag betalade 23:- på pumpservice och 32:- swedol så någon krona hit eller dit är ju inte hela världen, hade varit värre om det var dubbla priset!
Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 08 maj, 2015, 19:15:11
Förlåt det är jag som blandar ihop det med rostfria svetsplattor när jag byggde spöhållare till båten.
Tror inte det skulle bli så dyrt att tex skicka med bussgods om det kniper för dig.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

En till medlem @Pappagoran  ska få ben nu är dom slut finns bara grövre ben tror det var 35 mm men ringer imorgon och kollar rostfritt vad jag kan få köpa det för.
Skitvaskning på er.

HANNU

Letrap  behöver  inte mer än 12-15 mm ben
25 mm gör man bockar under bilen.
Stå på dig, annars gör nån annan det.