Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

HOG PAN

Startat av johanssonsan, 01 juni, 2014, 07:48:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

GoldHoggen släpper en "ny" panna. En rackare att vara produktiv.  8)

Roger

Den såg intressant ut.Kanske man ska be hannu att tillverka några.Bara att räkna ut höjd och mått på lådan.Sen tror jag att han håller på att odla ett riktigt Guldgrävarskägg.Kanske sett pappagorans blogg :D

HANNU

Jaaa, nu förstår jag. Det är bara det som blir kvar i räflorna som skall till pannan efter skvalpandet.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Infaustus

Den där pannan tror jag är skapad bara för att få tjäna lite mer pengar,Doc brukar ha genomtänkta saker men det där är ett steg bakåt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Go big or go home.

Gruvfogden

Rent spontant så känns den väldigt onödig. Blir bara en extra grej att ta med sig.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

johanssonsan

Pyramid Pro Pan ser betydligt trevligare ut. Har funnits ute på marknaden några år och Dennis tar bra betalt för den.
Blir intressant att se vad GoldHoggens pris stannar. Jag tror att han får svårt....

Mabbe

Säkert en bra å ha grej men näpp inte
Plats för den "än"
Allt som glimmar är inte guld.

BrianIce

Jag tror att flera här har missat den stora poängen med Hog-pannan; vilket är att den är just det, en panna. Eftersom den lagligt sett (i USA iaf) är en vaskpanna går den att använda på ställen där man inte får använda något annat. Doc nämner det flera gånger och på http://www.hogpan.com är det just det som är det stora försäljningsargumentet.

Vad man ska jämföra med är alltså att man enbart har en panna med en sikt ovanpå. Sen kanske man även ska hoppas att den kontrollant som dyker upp har samma uppfattning om exakt vad en vaskpanna är :) Jag skulle nog själv säga att det är att tänja extremt mycket på gränserna. Om det finns ett förbud mot vaskränna men är tillåtet med vaskpanna så är ju iaf tanken med det att det inte ska flyttas så mycket material och nu kommer Doc och säger att han har en vaskpanna som hanterar mer material än en vaskränna...

Funkar den? Är den snabbare än en vaskpanna med tillhörande sikt? Är den bättre än pyramid pro? Svårt att säga. Men jag tror att Doc har tänkt till ordentligt här och absolut har hittat en nisch i guldletarbranchen.

/Brian
I lurk, Therefore I am

johanssonsan

Rackarns - genast fick GoldHoggen en svår konkurrent  :o

GuldDan

Jag börjar bli mer och mer nyfiken på den där manicken. Det måste ju vara betydligt mycket smidigare att gå lös med den där än att stå med sikten på en hink för att sen köra det siktade som i mitt fall i en E-Z sluice ränna.

Sen att använda den för att hitta vart man ska sätta upp higbankern verkar
också vara en bra ide.

Jag är dock en nybörjare som långt ifrån provat alla sätt men mängden material man kan gå igenom och arbetsställning talar för ett köp.

Priset talar dock emot ett köp.

Efter jag sett den här filmen ville jag ha den   :)

Guldbob

Stå rakt!
Ev vanlig vaskpanna modell klondike special gör det mesta för alla!
Glöm alla andra fantasier.
En vanlig guldpana gör allt du behöver.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Sudde(Stefan)

Fasen vad bra!
Sån ska knåpas ihop!!
Mkt smart och säkert grymt effektiv!
Bra för prospekteringsresan , slippa släppa med sig sikt och passande hink!
Framåt framåt och.....ner.

HANNU

Iden kom fram för sent. Han inte tillverka en.
Stå på dig, annars gör nån annan det.