Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

25 års dredgebyggande...

Startat av Adde Stensfors, 03 maj, 2019, 19:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adde Stensfors

Insåg plötsligt att det var 25 år sen gamle Guldström och jag tog fram en 3" lättviktsdredge. För att fira lite fixade jag en, nästan snarlik, något förbättrad modell, ser ut så här:  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2635325256496893&set=pcb.2635325676496851&type=3&theater&ifg=1  För övrigt, om ni behöver pontoner, flare, ejektorer eller vad som helst i glasfiberförstärkt epoxy, here I am.. :-)

Adde Stensfors

En bild för dom som hatar FB :-D

Infaustus

#2
Skulle du kunna göra ett dubbelflare till att mata 2 letrap rännor sida vid sida så man skulle kunna köra en 4" helst i od så slangen går in i flaret så man inte får några kanter ?
Go big or go home.

Adde Stensfors

Klart som korvspad, gör en liten ritning hur du har tänkt dig det hela, tänker mest på hur man ska dela upp flödet för att det ska vara ung. lika mycket flöde i bägge rännorna. Men det går att fixa, absolut...

Infaustus

Citat från: Adde Stensfors skrivet 07 maj, 2019, 18:11:21
Klart som korvspad, gör en liten ritning hur du har tänkt dig det hela, tänker mest på hur man ska dela upp flödet för att det ska vara ung. lika mycket flöde i bägge rännorna. Men det går att fixa, absolut...
Snabb skiss på hur jag tänkte ritad nu på jobbet,mitt kilen är pyramid formad så den delar vatten o matrial sakta till båda sidorna,ska fundera mera men använd gärna ide'n om du vill skulle funka till vilka dubbel rännor som helst.

Skickat från min CUBOT_X18_Plus via Tapatalk

Go big or go home.

Adde Stensfors

Exakt så som jag föreställde mig också, ev med en rörlig spets som gör att man kan justera fördelningen av flödet till rännorna..  fullt möjligt att göra...