Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Vinterkläder?

Startat av Mekis, 04 april, 2019, 13:04:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mekis

Jag har ju precis köpt min första vaskpanna och är sugen på att börja redan nu. Har testat en gång, men konstaterar att vattnet fortfarande är svinkallt. Hur gör ni som vaskar med kylan? Använder ni speciella vattentäta handskar eller vaskar ni bara på somrarna? Jag använder bara vaskpanna och vill inte använda något annat.
Med vänlig hälsning

Mekis

johanssonsan

Citat från: Mekis skrivet 04 april, 2019, 13:04:57
Jag har ju precis köpt min första vaskpanna och är sugen på att börja redan nu. Har testat en gång, men konstaterar att vattnet fortfarande är svinkallt. Hur gör ni som vaskar med kylan? Använder ni speciella vattentäta handskar eller vaskar ni bara på somrarna? Jag använder bara vaskpanna och vill inte använda något annat.

Vill rekommendera att du även skaffar ett såll och en bygghink så omsätter du betydligt mer material.
Biltema / Jula med fler har fodrade vattentäta handskar. Swedol https://www.swedol.se/24144241.html   ser bra ut.
Annars kan man även sätta handtag på vaskpannan.

Osmiridium

För mig blir det ofta att jag tar hem en hink med material från en intressant plats och vaskar i en plastbalja i badkaret, med varmvatten  :D Annars håller jag med johanssonsan om vantar, det finns både sådana som är helt täta och såna som har handryggen i tyg och resten i gummi. De som är delvis i tyg är lite lättare att använda om man vaskar länge. Vattnet som läcker in värms upp kring fingrarna så det går att stå ut med kylan men man blir inte svettig och kladdig inuti. Finns på t.ex. biltema : https://www.biltema.se/bygg/arbetsklader/arbetshandskar/vinterhandskar/arbetshandskar-vinter-888-2000040630 Har själv haft ett par men har känslig hud som fick utslag av dem  :'( De har tjockt och tåligt gummi, så man sliter inte ut fingertopparna så fort.

Nu blev jag sugen på att åka ut och gräva på ett nytt ställe jag hittade i vintras medan tjälen satt i  O:-)