Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Borax Skogsäventyr och Prospekteringar

Startat av borax, 31 mars, 2019, 18:46:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

borax

Hej! Idag bär det iväg ut i skogen ska jag se om jag kan få till filmsnutten på Fattigmans spjutet och kanske någon natur och stenbild. /borax

borax

Hej igen! Här kommer filmsnutten på prospekteringen med Fattigmans guldspjutet idag (2019-04-06 ). Där visar jag hur jag använder spjutet även hur jag skriver in kordinaterna på telefonen så jag ska hitta tillbaka. Jag är i en gammal älvfåra från istiden idag. Även en liten snutt med matbilder. /borax

Drakhonan

Som nybörjare jag är så undrar jag vad ett fattigmansguldspjut är och hur den funkar.  Är det den där elgrejen?

borax

Citat från: Drakhonan skrivet 07 april, 2019, 07:34:47
Som nybörjare jag är så undrar jag vad ett fattigmansguldspjut är och hur den funkar.  Är det den där elgrejen?
Ja det stämmer du behöver inte gräva med en spade  utan du borrar ner dig en bit och tar prov sen kan du vaska provet. /borax

borax

Hej! idag blir det lite strand prospektering med fattigmans spjutet och metalldetektorn. /borax

borax

Här kommer dagens film från prospekteringen Vera och Jag gjorde. Först är det metalldekting och sen är det fattigmansspjutet filmen vart lite för lång så ni får spola er fram det gick inte att redigera formaten som kameran hade sparat i. Och naturligtvis lite mat bilder åxå ;D. /borax.

borax

Hej! Idag blir det lite kort från dagens ( 2019-04-12 ) istället för film. Vi var vid ett av mina favorit ställen och knackade sten till krossning någon dag i Gboden. Lägger upp några kort på stenarna som jag knackade bort bitar ifrån. Jag kom åxå på att jag måste dra igång hilti sten borret nån dag. /borax.

borax

Citat från: borax skrivet 12 april, 2019, 14:21:20
Hej! Idag blir det lite kort från dagens ( 2019-04-12 ) istället för film. Vi var vid ett av mina favorit ställen och knackade sten till krossning någon dag i Gboden. Lägger upp några kort på stenarna som jag knackade bort bitar ifrån. Jag kom åxå på att jag måste dra igång hilti sten borret nån dag. /borax.
Lägger upp några bilder till från favvo stället. /borax

borax

Hej på er! Här kommer en filmsnutt när Vera å Jag var ute igår på nya äventyr. Vi var på block letning och tog prover på några stenar som ska vaskas på måndag. /borax.

borax

Hej på er! Här kommer dagens äventyr i form av liten filmsnutt det vart vaskning av materialet från igår som jag krossade. Tyvärr inget guld men fint väder. Batteriet tog slut i kameran så fortsättning följer en annan dag. /borax.

borax

Hej på er! Idag var Vera å jag ute och hämtade material som ska krossas imorgon. Här kan ni se vilken typ av berggrund som jag letar i och imorgon hoppas vi på microguld. /borax.

Nugget

Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

borax