Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Borax Skogsäventyr och Prospekteringar

Startat av borax, 31 mars, 2019, 18:46:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

borax

Hej! Jag kommer att flytta över hit med mina prospekteringar och skogsäventyr istället eftersom dom kanske inte är rena prospekteringar utan det kan bli lite av varje ute i skog och mark. /borax

borax

Citat från: borax skrivet 31 mars, 2019, 18:46:46
Hej! Jag kommer att flytta över hit med mina prospekteringar och skogsäventyr istället eftersom dom kanske inte är rena prospekteringar utan det kan bli lite av varje ute i skog och mark. /borax
Hej Gjorde en liten runda i skogen idag med fattigmans guldspjutet och viking krossen jag hittade ett litet guldkorn av stenarna som jag krossade som syns på bilderna. Jag väntar på nya kameran så att jag ska kunna lägga upp lite kortfilm från prospekteringarna. /borax

borax

Hej provade att ladda upp filmen som jag gjorde idag men den vart för stor så det gick inte får fixa med youtube imorgan så kan man kanske länka hit. /borax

johanssonsan

Citat från: borax skrivet 01 april, 2019, 22:17:10
Hej provade att ladda upp filmen som jag gjorde idag men den vart för stor så det gick inte får fixa med youtube imorgan så kan man kanske länka hit. /borax

Titta även på Vimeo. Behagligt format. YouTube är nästan för mycket.  https://vimeo.com/
Kanske lägga upp på båda för att jämföra.

Ett prov. Ger också anständigt kort adress:   

Trycker du på Vimeo loggan på filmen öppnar den i Vimeo sidan.

borax

Citat från: johanssonsan skrivet 01 april, 2019, 23:42:35
Citat från: borax skrivet 01 april, 2019, 22:17:10

Titta även på Vimeo. Behagligt format. YouTube är nästan för mycket.  https://vimeo.com/
Kanske lägga upp på båda för att jämföra.

Ett prov. Ger också anständigt kort adress:   

Trycker du på Vimeo loggan på filmen öppnar den i Vimeo sidan.
Tackar ska titta på det. /borax

borax

Hej Fick till det till slut här kommer filmen på min och Veras prospektering idag ( 2019-04-01 ) det är absolut inte någon proffsfilm som jag gjort med min gamla kamera och ett blåsigt väder. Jag ska få instruktioner i helgen av en kompis hur man redigerar filmer och så väntar jag på min nya kamera som jag hoppas kommer i slutet av veckan. så här kommer filmen. /borax

borax

Hej fick nya kameran idag så nu är bara att lära sig att ställa in den. Så det vart ingen prospektering idag. Men imorgon om vädret tillåter så bär det iväg till skogen på nya äventyr. /borax

Osmiridium

Vad spännande att där fanns synligt guld i det lilla provet du malde där, du är verkligen något stort på spåren där i skogen  :D

Får man lov att be om en närbild på någon av de intressanta stenarna? Det behöver inte synas något guld, vill bara se vad för slags sten det är. Det är inte var dag man får se äkta guldmalm! Är guldet blandat med sulfider där du letar?

borax

Hej! tyvärr så är det inte någon guldmalm som jag hittat men för att göra en lång historia kort så är det så att mitt område som jag är i ligger i ankytning till något som heter Sveafallet där västerhavet har runnit igenom för länge sedan det finns säkert info på webben. Jag själv bor i en av dom gamla isälvsfårorna och det finns ytterliga fåror ikring mig. stenarna som jag krossade är ett hopkok av olika magmatiska sammansättningar och finns i stor mängd och sedan har vi ett grönstens område i berg dock inte så stort. jag ska försöka att ta några kort på lite olika stenar från området som jag går omkring ock plockar. /borax

borax

Citat från: borax skrivet 02 april, 2019, 22:10:56
Hej! tyvärr så är det inte någon guldmalm som jag hittat men för att göra en lång historia kort så är det så att mitt område som jag är i ligger i ankytning till något som heter Sveafallet där västerhavet har runnit igenom för länge sedan det finns säkert info på webben. Jag själv bor i en av dom gamla isälvsfårorna och det finns ytterliga fåror ikring mig. stenarna som jag krossade är ett hopkok av olika magmatiska sammansättningar och finns i stor mängd och sedan har vi ett grönstens område i berg dock inte så stort. jag ska försöka att ta några kort på lite olika stenar från området som jag går omkring ock plockar. /borax
Jag glömde å svara på sulfd frågan svaret är ja det är pyrit.kopparkis järn. blyglans, mm. /borax

lars_hed

Ser fram emot kommande filmer.

Skönt att ha sällskap i skogen, hälsa Vera från mig.

borax

Citat från: lars_hed skrivet 03 april, 2019, 17:11:28
Ser fram emot kommande filmer.

Skönt att ha sällskap i skogen, hälsa Vera från mig.
Det tackar jag för och Vera och Jag hälsar tillbaka. /borax

borax

Hej! Var i skogen igår och gjorde en liten film med nya kameran men den vart så eländig så jag måste göra om den det här var inte så lätt som jag trodde. Jag blir tvungen att träna några dagar på nya kameran så återkommer jag efter det. /borax