Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

ny guldinmutning i finska lappland

Startat av vedboden, 21 juni, 2017, 21:46:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

vedboden

Pelle Nylen
Igår kl. 21:16
hej vaskarvänner. nu början man bli packad o klar för resan upp till sgf 3 i finska lappland. ska bli mycket skönt att åka i år, varit mycket jobb hela våren. fixade myggmedel igår gjort på björknäver, om det blir några mygg i år. hoppas man slipper. ska bli kul med en ny inmutning i trakterna av tankavaara. lättillgängligt o inga backar. tackför det hannu som fixat det mesta med arrendet. har ju hittats en hel del stort guld runt tankavaara en nugget på 160 gram har jag för mig. vi har skylt 3 km norr om tankavaara in till höger. öppet från midsommar till minst 15/8 ev längre. medlemmar vaskar för 50;- per dag. vettigt pris tycker jag. ej medlemmar är förstås oxå välkomna. medlemskort kan lösas på plats. 200:- per år. ok vänner om ni inte kommer upp vill jag önska er en mycket trevlig sommar. själv ska jag vaska och fiska till mitten augusti. vore trevligt om ni kommer upp. hannu o jag tar hand om er. mvh pelle vedboden sekr SGF

GuldUgglan

Måste ni göra flera trådar med samma rubrik som handlar om samma saker? Blir väldigt förvillande.   ::)
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.