News:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Main Menu

PVCrör limma

Started by Yeti, 20 June, 2016, 21:34:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yeti

Har shoppat lita på Biltema i dag. En pump, lita slang och lita PVC grejor. Jag vill göra ett cirkulationssystem för lita garagevask. Jag hittade inta någon proppar för dom 40 mm rör så jag får improvisera lita. Fast vad är bäst när det gäller att limma PVC?

The Yeti

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Yeti

johanssonsan

HANNU

Quote from: johanssonsan on 20 June, 2016, 21:58:06
Tangit PVC lim.

Tangit enda som biter på PVC, men.
Ytorna skall först tvättas med aceton
Stå på dig, annars gör nån annan det.

GuldUgglan

Om man bara vill hålla ihop grejerna eller fästa en plugg funkar det med att dra en liten skruv genom plasten. För att slippa limma.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Yeti

Så fick jag testat lita. Materialet är från högana vid Ädelfors och det var jätte svårt att få att bundfälla.

https://vimeo.com/172152363

The Yeti

The Yeti

GuldUgglan

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Yeti

Hmmm jag fick rekommenderat området av en annan från detta forum som stod och vaskade material där ifrån vid Ädelfors. Så när vi åkta hem svängande vi forbi och fylda en hink med material för senare vaskning.   

The Yeti

The Yeti