Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Kanske fungerar mot myggen i Finland för er

Startat av vaskaholic, 15 januari, 2016, 18:36:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

vaskaholic

Jag har inte testat detta ställ men kanske fungerar det mot mördar myggen.
http://www.swedteam.se/mosquitoset-eurocamo.html
Skitvaskning på er.

Pappagoran

Citat från: vaskaholic skrivet 15 januari, 2016, 18:36:29
Jag har inte testat detta ställ men kanske fungerar det mot mördar myggen.
http://www.swedteam.se/mosquitoset-eurocamo.html

Behövs inga särskilda kläder. Det enda som krävs är att lukta nytjärad båt. Det uppnår man lättast genom att kleta in sig med BECKOLJA! Jag gillar båda lukten av beckoljan och fram för allt dess verkan på mygg och knott.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

Finns ju mygghattar och myggmössor som är framtagna speciellt för känsliga sörlänningar ;)
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vaskaholic

Citat från: Pappagoran skrivet 15 januari, 2016, 18:58:31
Behövs inga särskilda kläder. Det enda som krävs är att lukta nytjärad båt. Det uppnår man lättast genom att kleta in sig med BECKOLJA! Jag gillar båda lukten av beckoljan och fram för allt dess verkan på mygg och knott.
Ursäkta om jag länkade till nåt som inte är tjära :(Ni har ju gnällt om myggen i finland sen när man kommer med ett tips så blir man sågad med fotknölarna.

Fast jag vet att blandar man bensin med frigolit samt diesel  och gnuggar in sig med det så brinner det bra man slipper mygg fast man överlever inte jo kanske om man inte tuttar på.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 15 januari, 2016, 19:05:06
Finns ju mygghattar och myggmössor som är framtagna speciellt för känsliga sörlänningar ;)
Jo fast det har ju pratats om dessa mygg från finland som ska vara speciella men skit sak samma det är fredag verkar det som ^-^
Skitvaskning på er.

vedboden

en skvätt beckola håller myggen borta, men brukar inte vara så värst många däruppe. värre de åren  då bromsarna är i mångfald. då hjälper inget förutom heltäckande kläder. men va fan lite får man tåla, annars är det6 bara att stanna hemma. pelle vedboden

Pappagoran

Citat från: GuldUgglan skrivet 15 januari, 2016, 19:05:06
Finns ju mygghattar och myggmössor som är framtagna speciellt för känsliga sörlänningar ;)

Men halååååå... Jag är nog att betrakta som "sörlänning" men känslig? Nä jag tror inte det  ;D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Pappagoran

Citat från: vaskaholic skrivet 15 januari, 2016, 19:05:56
Citat från: Pappagoran skrivet 15 januari, 2016, 18:58:31
Behövs inga särskilda kläder. Det enda som krävs är att lukta nytjärad båt. Det uppnår man lättast genom att kleta in sig med BECKOLJA! Jag gillar båda lukten av beckoljan och fram för allt dess verkan på mygg och knott.
Ursäkta om jag länkade till nåt som inte är tjära :(Ni har ju gnällt om myggen i finland sen när man kommer med ett tips så blir man sågad med fotknölarna.

Fast jag vet att blandar man bensin med frigolit samt diesel  och gnuggar in sig med det så brinner det bra man slipper mygg fast man överlever inte jo kanske om man inte tuttar på.

Sågade absolut inte ditt förslag eller din fotknölar. Gav bara ett annat alternativ. Men som @vedboden säger så är bromsarna något helt annat. Dom verkar vara immuna mot allt och kan med lätthet kallas flygande pirayor då dom inte sticks utan sliter bort bort skinn och kött på sitt offer . Vissa år är dom lugna men 2014 var dom i sitt esse. Då var dom inte bara bitska utan även så stora så att när en landade på axeln så vek sig benen. Nu är ju inte jag mannen med de stora överdrifterna men jag kan säga att när jag kom hem efter resan 2014 undrade frugan om jag blivit överfallen av en pitbull.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

johanssonsan

Lika delar beckolja, Djungelolja och diesel så studsar även bromsarna. 

GuldUgglan

Jag har en gång träffat på riktigt ilskna bromsar som inte gick att acceptera..
Det var helt tokiga.
Det var i Nordnorge vid en havsfjord då det växlade mellan ebb och flod. Vi var ute vid stranden, men var tvungen fly iväg därifrån.. det var hemskt. Man blev biten överallt.
Men det är enda gången i mitt liv jag upplevt bromsarna som riktigt aggressiva.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Citat från: vaskaholic skrivet 15 januari, 2016, 18:36:29
Jag har inte testat detta ställ men kanske fungerar det mot mördar myggen.
http://www.swedteam.se/mosquitoset-eurocamo.html
Problemet med detta set är att det inte fungerar att gräva när man väl krängt på sig stassen. Man kommer svettas floder och när man väl tar av sig paltorna, svettig och jävlig, då kommer en invasion av mygg.

Beckolja är det bästa. Finns jättebra beckolja att köpa där uppe. Lokalproducerat av Sophög... ursäkta, av en mycket speciell man vid namn Enska. Säljs även på Kulta Kioski.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Sluiceman Dan

Ääähhh !!!
En äkta "norrlänning" säger bara....

Ingen sommar utan mygg  8)
Ge inte upp - Guldet finns därnere... Gräv djupare 😝
INSTAGRAM: dan_sluiceman_dan
Delägare i Skäggwood och Midnight Miners Prospecting 🤠⚒⛏

BrianIce

Flera bra förslag på hur man ska undvika att bli biten/stucken. Vad som är gemensamt med förslagen är att de är defensiva. Vi borde vända på det och gå på offensiven istället. Men hur skulle det gå till hör jag er säga. Svaret är förstås LASER! Egentligen utvecklat för att bekämpa malaria, men har ju uppenbarligen andra användningsområden också :)
http://www.intellectualventures.com/inventions-patents/our-inventions/photonic-fence/

video som förklarar det hela
https://www.youtube.com/watch?v=YnSKrzmpKGw

och en video med myggor som träffas av lasern
https://www.youtube.com/watch?v=BKm8FolQ7jw

/Brian
I lurk, Therefore I am