Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Konstruktionstips för vaskränna/highbanker

Startat av ulan, 04 februari, 2013, 14:31:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

goldrush

Citat från: BASSO skrivet 21 maj, 2013, 09:06:57
@goldrush har du kollat på den här videon (speciellt hans header box)? Monster Hog Highbanker - Large Gold Highbanker Jag kan fixa 10-12mm rostfria stänger att ha som grizzly om du är intresserad. Mvh basso


C:-) dom har stulit mina ideer O:-)

kommer se lika dan ut
det med lösa grizzly pinnar värka funka på filmen, för jag tänkte också att det kommer fastna stenar,

och ser att dom kör spagetti matta dom första 30cm skall göra det med

och spray nozzle har dom med

visst kan jag köpa ett par pinnar av dig kan TIG:a ihop dom i en hållare som skruvas fast i hoppern

den kommer bli fulländad

kommer ta ner den till ädelforsen och göra området otrygg >:D för att testa och ställa in


fan vad skoj det kommer bli :) :D 8)




iller

Det jag funderar på är hur man ska sätta ihop pinnarna i grizzlyn, om de nu ska röra på sig kan man ju inte direkt svetsa ihop dem. Känns som att man får typ sätta ett stopp i toppen och sen sätta dem i nån sorts "ställning" så att de kan röra på sig.

johanssonsan

Citat från: iller skrivet 21 maj, 2013, 11:23:56
Det jag funderar på är hur man ska sätta ihop pinnarna i grizzlyn, om de nu ska röra på sig kan man ju inte direkt svetsa ihop dem. Känns som att man får typ sätta ett stopp i toppen och sen sätta dem i nån sorts "ställning" så att de kan röra på sig.

Svetsade i ena änden.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod